Driller Mailchimp og Zapier, eller er du stødt på en udfordring i Klaviyo, som giver dig hovedpine? Hverdagen i en virksomhed er fyldt med små virtuelle opgaver, som er effektive og tidsbesparende, når først de kører. Uanset hvilket...
Bliv klogere på
E-mail marketing
Find din kundetype, og skriv præcise tekster
Af tekstforfatter Majbritt Lund. Sælger dine nyhedsbreve ikke nok? Og bruger du for lang tid på at skrive dem? Selv om du har taget adskillige kurser i e-mailmarkedsføring og er sikker på, at du gør det hele rigtigt? Så kan det være, at...
Klaviyo sms marketing til ecommerce (også i Danmark)
Går du, ligesom mange andre, og venter på at Klaviyo sms lanceres i Danmark? Så har jeg godt nyt! Du kan nemlig integrere din sms marketing platform med Klaviyo, så dine sms’er oprettes og vedligeholdes i Klaviyo, selvom de udsendes af en...
Markedsføring af webshop: Undervurdér ikke e-mail marketing
Der findes rigtig mange måder at markedsføre din webshop på. Spørgsmålet er, hvilke medier og platforme, som giver dig de bedste resultater. I denne artikel vil jeg give mit svar på, hvordan e-mail marketing kan understøtte dit salg og...
Nyhedsbreve i spam, nej tak! Hold din e-mail marketing ude af spamfiltret
Nyhedsbreve i spam. Nej vel? Det er skønne spildte kræfter, hvis dit nyhedsbrev sorteres fra af dine modtageres spamfilter, og aldrig ser dagens lys. Det er brandærgerligt, hvis din e-mail marketing eller nyhedsbrev får spam stemplet hos...
Sådan får du en preheader, der sparker r*v
Uh! Din indbakke flyder over, og tiden er knap. Hvilke e-mails læser du, og hvilke sletter du, uden at åbne? Når du skal vælge hvilke e-mails, du læser, kan du tage udgangspunkt i op til tre ting. Det er afsendernavn, emnelinje og...
Segmentering: 9 måder du kan segmentere din e-mailkampagne på
Segmentering betyder at markedsføre mod en gruppe mennesker med udvalgte kriterier. Gruppen kan være defineret på baggrund af demografiske kriterier såsom køn, alder og geografi, men med e-mailmarkedsføring har du mange flere muligheder...
Få flere tilmeldinger til dit nyhedsbrev med en pop up eller en slide-in
Pop up, e-mail pop up, tilmeldingformular eller slide in. Kært barn har mange navne, og det gælder også for pop up’en på din hjemmeside, hvor forventningsfulde besøgende kan tilmelde sig dit nyhedsbrev. I denne artikel får du inspiration...
Send en velkomstmail med åbningsrate på +70% og klikrate på +40%
Sender du en velkomstmail? Det er e-mailen, som har potentiale til at få en åbningsrate på +70% og en klikrate på +40%. Har du prøvet at sende et nyhedsbrev, så ved du, at det er vanvittigt gode resultater. Hvad kan en velkomstmail...
Sådan bruger du video i dit nyhedsbrev og andre e-mails
Video, video. Video! Den kører nat og dag… Begejstringen for videoer er ikke aftaget siden Video video deltog som det danske bidrag til Melodi Grandprix i 1982 – snarere tværtimod! Men vi ser ikke kun video, når vi skal slappe af, video...
Mailchimp template: Få en flot skabelon til dit nyhedsbrev
En Mailchimp template giver dig en ensartet opsætning af dine nyhedsbreve – hver gang. Det giver et professionelt indtryk af din virksomhed og letter dit arbejde med at sætte nyhedsbreve op. I denne artikel viser jeg, hvordan du sætter en...
Du sælger mere med en e mail kampagne – end med én e-mail
En e mail kampagne er dynamit til at booste salget i din forretning. Du skal altså ikke kun sende en e-mail, når du vil have gang i dine kunders dankort. Du har sikkert prøvet at få en salgsmail ud af det blå og tænke ”nå…”. Sådan tænker...
Få et flot nyhedsbrev layout – med 3 eksempler
Betyder et nyhedsbrev layout noget? Ja! Det er afgørende for, at din modtager kan finde rundt i dit nyhedsbrev og forstå indholdet i det. Hvis dit nyhedsbrev ikke er overskueligt og indbydende, så taber du mange modtagere på gulvet,...
Leder du efter et nyhedsbrev eksempel? Se eksempler på nyhedsbreve
Et godt nyhedsbrev eksempel er effektivt til at sætte skub i ideerne om dit eget nyhedsbrev. Måske har du planlagt, at du vil sende et nyhedsbrev i dag eller i morgen, og nu sidder du ideforladt ved computeren. Lad os se på gode...
Er dit nyhedsbrev program pengene værd?
Et nyhedsbrev program er dit arbejdsredskab til gnidningsfrit at sende dit nyhedsbrev til tusindvis af modtagere i hele verden. Hos Emailpro arbejder vi med systemerne Mailchimp, Klaviyo og Active Campaign. I denne artikel bliver du...
Mailchimp på dansk – her er mine hacks
Mailchimp på dansk er teknisk set ikke en mulighed, men så måske alligevel. Du kan desværre ikke indstille Mailchimps brugerflade til dansk. Den funktion kender jeg ellers mange, der ville sætte pris på. Men stop en gang, for du kan...
Lok dine kunder tilbage med en browse abandonment mail
En browse abandonment e-mail er god til at lokke dine kunder tilbage til din webshop eller din hjemmeside og generere salg. Det lyder godt, ikke? Den minder lidt om abandoned cart e-mailen, også kendt som en tabt kurv e-mail på dansk, men...
Lad en tabt kurv e-mail øge din omsætning (abandoned cart email)
En tabt kurv e-mail (abandoned cart email) er et meget effektivt værktøj til automatisk at øge konverteringsraten i din webshop. Den er sandsynligvis den lavest hængende frugt inden for e-mail automation, og derfor er den oplagt som...
Derfor er e-mails en game changer for din markedsføring
Du har sikkert hørt mig sige det før, men e-mail marketing ér en af mest effektive former for markedsføring - hvis ikke den mest effektive overhoved. For eksempel så er e-mail marketing 40 gange mere effektiv end markedsføring på...
Fødselsdagsmailen! En af de mest sælgende e-mails
Hip hurra det’ din fødselsdag! En fødselsdags e-mail er en rigtig god måde både at forkæle dine nyhedsbrevmodtagere – og øge salget i din forretning. Fødselsdagsmails er nemlig en af de allermest populære e-mail, du kan sende. Det...
Effektivisér dit salg med e-mail automation
Med e-mail automation kan du automatisere opgaver i din forretning og dermed spare tid og ressourcer i din hverdag – samtidig med at du øger dit salg. Det er smart, fordi du sparer tid og penge ved at automatisere opgaver, som er...
Høje åbningsrater, sådan!
Åbningsrater, klikrater og konverteringsrater. Dette er de tre nøgletal, som viser, hvordan dine nyhedsbreve og e-mail automations performer. I denne artikel lærer du mere om åbningsraten (open rate), hvad den betyder, hvorfor den er...
Vil du forbedre dine åbningsrater yderligere?
Hvor er det fedt at se, at du vil gøre dine åbningsrater endnu højere! Hæng på, for der er faktisk mere du kan gøre for at øge din åbningsrater betydeligt. Betydeligt skrevet med understregning, highlight og blokbogstaver, for der er...
Hold dine e-mail automations up-to-date
Vidste du, at automatiserede e-mails har en 69% højere åbningsrate end traditionelle nyhedsbreve? Hvad ville det betyde for din e-mail marketing – og hvor mange flere mennesker ville være i berøring med din virksomhed? Ligesom strategien...
Er dine CTA-er knivskarpe?
CTA står for call to action. På dansk oversætter vi det med, at vi opfordrer læseren til at udføre en handling. De er dermed trædested hen til det punkt, hvor kunden kører dankortet igennem i din forretning - så sørg for at vise kunderne...
Sådan øger du salget på Black Friday med nye leads
Det er nu du skal booste din nyhedsbrevsliste, så den er fuld af ivrige kunder, som venter på dine Black Friday tilbud. Jo flere modtagere du har på din modtagerliste, jo flere kan du dele dine...
Den smarteste investering til Black Friday er automatiske e-mails
Allerede i 2019 var der flere salg online til Black Friday end i butikkerne. Denne tendens eksploderede til Black Friday 2020, hvor antallet af besøgende var begrænset i de fysiske butikker, og tendensen forventes at fortsætte i...
Differentier din markedsføringsindsats med gamification og få nye kunder!
Du har måske hørt om udtrykket gamification i online markedsføringssammenhænge før, men hvad betyder det egentlig og hvordan kan du bruge gamification til få flere kunder i din butik? Først skal vi vist have styr på, hvad det her...
Giv dine kunder et lille, venligt puf i den rigtige retning med nudging
Nogle kunder har brug for et lille skub eller ”nudge” videre i deres kunderejse og det skal du give dem. Få hjælp til, hvordan du med nudging kan hjælpe dine kunder videre mod et køb. Man kan hurtigt forklare, hvad nudging er, ved at...
Spar tid med en e-mail autopilot – og styrk dit salg
En e-mail autopilot og e-mail automation er synonymer for den samme funktion. Nemlig at du automatisk kan sende e-mails til din modtagerliste baseret på deres adfærd eller deres position på kunderejsen. Du sætter dermed din e-mail...
Markedsføring af personlig træner: Få nye kunder på auto-pilot
Du ved, hvordan man får selv den største sofakartoffel i form, men hvordan finder denne sofakartoffel dig? De fleste personlige trænere fokuserer deres markedsføringsindsats på sociale medier som Instagram og Facebook – ikke ondt ord om...
E-mail automation – hvad kræver det egentlig?
Du har sikkert hørt en masse om e-mail automation og hvor smart det er. Du får sikkert også en masse mere eller mindre relevante e-mails i din indbakke hver dag, men hvad kræver det at sætte sådan et maskineri op? Først skal man indstille...
Hvordan laver man nyhedsbrev gratis? Sådan kommer du i gang
E-mail marketing er et must have - fordi det virker. Uanset, om du sendet er gratisk nyhedsbrev, eller du du betaler for den dyreste plan hos dit e-mailmarekting system. Med nyhedsbreve kan du holde kontakten med dine kunder og leads. De...
Mailchimp marts 2020 nyt!
Mailchimp har i marts 2020 lanceret med en række nye værktøjer, der kan hjælpe dig med at slå konkurrenterne – så du ved hvilke elementer af din e-mail markedsføring, der virker og ikke mindst, hvad ikke virker. Få tips til de nyeste...
Bliv opdateret med e-mail marketing statistik!
E-mail marketing er en branche og markedsføringsdisciplin, der er i konstant udvikling. Derfor er det vigtigt at følge med for at opdage nye trends og statistikker, der kan gøre din e-mail markedsføring endnu bedre! Her får du 6...
5 konkrete tips til mobiloptimering af dine e-mails
Langt de fleste læser i dag e-mails på mobilen (61% læser eller åbner på mobil) – det kalder på en mobiloptimering af din e-mailmarketing. I takt med at folk bruger deres mobil mere og mere og læser deres e-mails på mobilen, er der større...
Sådan får du flere kunder med lead scoring
Hvordan ved du hvilke af dine potentielle kunder – også kaldet leads – som er mest tilbøjelig til at blive betalende kunder?
Det er næsten umuligt at vide…
Sådan! 5 typer e-mails som engagerer dine læsere
Online markedsføring handler i høj grad om at engagere sine læsere, hvis det ikke lykkedes, så er din indsats mere eller mindre spildt. Det er vigtigt at huske på, at kommunikation altid er på modtagerens præmisser.
Bliv klædt på med en e-mail automation ordbog
Hvad er e-mail automation? Hvad er segmentering og hvad betyder trigger events? Det får du svar på i denne e-mail automation ordbog.