Det er nu du skal booste din nyhedsbrevsliste, så den er fuld af ivrige kunder, som venter på dine Black Friday tilbud. Jo flere modtagere du har på din modtagerliste, jo flere kan du dele dine skarpe Black Friday deals med og det betyder penge på kistebunden!
Men hvordan får du flere modtagere til dit nyhedsbrev?
Der er mange måder hvorpå du kan indsamle nye modtagere til dit nyhedsbrev. At håbe på at nogen ser dit diskrete tilmeldingsfelt nederst i hjørnet på din hjemmeside, er ikke en af dem.
Herunder finder du 5 måder, som er virkelig effektive til at indsamle nye nyhedsbrevsmodtagere ind i din forretning med.
1. Uimodståeligt tilmeldingsfelt
Høst de lavthængende frugter ved at opsætte et synligt og indbydende tilmeldingsfelt på din hjemmeside. Det skal ikke gemmes væk i bunden som et footer link og være en undskyldning for sig selv. Dine nyhedsbreve er selvfølgelig supergode (selvfølgelig!) så du kan godt være bekendt at ”reklamere” for dem på din side.
Husk at fremhæve hvorfor de besøgende skal tilmelde sig. Her skal du – hånden på hjertet – være bundærlig. Fortæl, hvad folk får, når de modtager dit nyhedsbrev. Sender du madplaner og indkøbslister hver onsdag eller månedens overblik over nyt yndlingsfiskegrej du må eje?
Modtagerne må for alt i verden ikke blive skuffede, det giver uengagerede modtagere, som ikke åbner dine e-mails, og dét er skidt for din afsenderadresses gode ry og rygte.
Lær mere om hvordan du genaktiverer inaktive modtagere.
2. Pop up eller slide in
Hvorfor nøjes med et integreret tilmeldingsfelt? Mange systemer laver flotte pop ups eller slide ins og de får ofte mere opmærksomhed end tilmeldingsfeltet i bunden af dit website og har en langt højere konverteringsrate.
Fortæl hvorfor de skal tilmelde sig dit nyhedsbrev – på en kort og indbydende måde. Her er det helt fair at udnytte, at Black Friday er lige om hjørnet og at modtagerne selvfølgelig vil få dine Black Friday Deals serveret i deres indbakker.
Pro tip: Bruger du Sleeknote, kan du benytte ”multi-steps” featuren, som giver brugeren mulighed for at afgive flere oplysninger om dem selv. Spørg f.eks. om brugerens favorit kategorier, om de har børn, køn etc. Når Black Friday nærmer sig, kan du sende endnu mere målrettede deals på baggrund af modtagernes interesser. Det er både god service og god business!
3. Brug lokkemad op til Black Friday
Få endnu flere sign-ups ved at bruge lokkemad ved tilmeldingen. Giv dine besøgende noget gratis og noget af reel værdi. Det kunne f.eks. være en gratis PDF-guide, whitepaper eller en video med lækker inspiration.
Du kan også skrive en e-bog. Skriv om dine kunders primære problemer eller udfordringer. Kald e-bogen ”Sådan løser du problem X”, ”3 ting alle kvinder bør vide om Y” eller noget andet catchy og meningsgivende for din målgruppe. Nu kan du skrive ved dit tilmeldingsfelt samt i din pop up eller slide in, at nye modtagere får hele herligheden leveret i deres indbakke.
Du vil ikke være e-bogsforfatter? Fordel i stedet dine guldkorn i en velkomstflow til dine nye modtagere. Det er en god måde at ”stedfæste” din (og din virksomheds) eksistens i kommende kunders hukommelse og samtidig demonstrere din ekspertise indenfor det område, som din e-bog ellers skulle have handlet om.
Lær mere om velkomstflow i Succesfuldt velkomstflow, sådan!
4. Facebook og Instagram Lead Ads
Der er andre kanaler at indsamle leads på end fra dit website. Facebook og Instagram er nogle af de mest effektive.
Begge kanaler tilbyder Lead Ads og annoncetypen lader brugerne tilmelde sig dit nyhedsbrev uden at de kommende modtagere, overhovedet behøver at forlade deres yndlings sociale medie. Det kan være forstyrrende at skulle skifte platform til din hjemmeside for ”bare” at tilmelde sig et nyhedsbrev. Derfor virker det rigtig godt at lade folk tilmelde sig direkte via denne annoncetype, som Facebook og Instagram har udviklet til formålet.
Psst… Synes du Lead Ads lyder besværligt, så kan du også samle mange modtagere med helt almindelige annoncer, hvor din kommende modtager klikker sig over på din hjemmeside for at tilmelde sig. Det kan du sagtens ”nøjes” med i første omgang.
Pro tip: Skal du have dine leads fra Facebook til f.eks. Mailchimp gøres det nemmeste med et tool som Zapier.
Brug for hjælp? Kontakt os gerne.
5. Den hurtige model
Giv 10% eller 15% rabat på kundens første ordre, når de tilmelder sig nyhedsbrevet. Det er 100% klassisk, men det giver god motivation for at tilmelde sig. Undlad ikke at fortælle, hvad de nye modtagere skal forvente af dit nyhedsbrev. Det skal gerne være en ad-on, selvom rabatten måske er vedkommendes primære incitament for at tilmelde sig.
Giv den eventuelt et Black Friday twist, ved at give en procentrabat eller kontantrabat på kundens første Black Friday køb eller måske fri fragt på alle kundens Black Friday køb.
Du kender dine kunder bedst, så du har garanteret en mavefornemmelse om, hvad der virker mest tillokkende på dine kunder.
Nå, nu har du lidt at vælge imellem. Kniber det med tiden til at indsamle leads til dit nyhedsbrev inden Black Friday, så er du velkommen til at kontakte os. Ligger dine Black Friday kampagner ikke klar endnu, så er du også velkommen til at slå på tråden.
Vi glæder os til at snakke med dig.