fbpx

Med turisme markedsføring øger du antallet af bookinger

E-mail automation, Segmentering

Få flere gæster med turisme markedsføring

Med automatisk e-mail markedsføring for rejsebureauer og ferie- og oplevelsesdestinationer får modtagerne på jeres e-mailliste automatisk e-mails med de spændende aktiviteter, rejseguider, særtilbud og events, som de er allermest interesserede i. Det booster engagementet og jeres antallet af bookinger.  

Sådan! Udnyt e-mail markedsføring i turismebranchen

1. Kende din målgruppe

For at lykkes med e-mail markedsføring i turismebranchen skal du først og fremmest forstå dine kunders rejseoplevelse. Husk på at jeres modtagere er mere end blot kunder; de er eventyrlystne rejsende.

Skriv spændende e-mails, der tager læserne på jeres e-mailliste med på en virtuel rejse, fyldt med inspiration og drømme om jeres fantastiske destinationer. Brug smukke billeder og levende beskrivelser for at vække rejselysten. 

2. Segmentering: skræddersyede oplevelser 

Dit hemmelige våben i e-mail markedsføring er segmentering, for nøglen til at levere personaliserede oplevelser er at forstå jeres kunders individuelle behov, drømme og ønsker. Arbejd derfor ud fra en segmenteringsstrategi, der inddeler jeres e-mailliste efter destinationer, rejsens formål og tidligere rejsevaner f.eks. vandre-, ski- eller skoferie. Det giver jer mulighed for at sende skræddersyede tilbud og anbefalinger i jeres e-mails, der appellerer direkte til hver enkelt rejsendes drømme. 

3. Skab rejsedrømme helt automatisk

Skab uimodståelige rejseoplevelser for dine læsere med automatiseret e-mail markedsføring. Det kan f.eks. være automatiske e-mails med opdaterede rejsetips, pakkelister og vejropdateringer baseret på dine kunders destination og afrejsetidspunkt. På den måde kan du skabe forventning og begejstring hos dine modtagere allerede inden rejsen begynder. 

4. Genaktiver rejselysten 

Rejsen stopper ikke, når kunden har rejst med jer. Efter rejsen kan I genaktivere rejselysten hos jeres tidligere kunder. Med automatiserede genaktiveringskampagner kan I minde jeres læsere om de fantastiske oplevelser, de har haft med jer. Del smukke rejsebilleder og anmeldelser fra andre rejsende for at genantænde drømmen om nye eventyr. 

5. Sammen skaber vi rejseminder 

Opfordrer jeres kunder til at dele deres rejseoplevelser med jer og med hinanden. Skab et fællesskab blandt jeres rejsende ved at bede dem om at dele deres billeder fra ferien og oplevelser på jeres sociale medier med et unikt hashtag. Brug herefter modtagernes billeder og historier til at dele autentisk indhold i jeres e-mails. Det giver jeres kampagner et personligt præg og inspirerer andre rejsende til nye rejser. 

Skab uforglemmelige rejseminder med turisme markedsføring

E-mail markedsføring i turismebranchen handler altså ikke kun handler om at sælge rejser; det handler om at skabe drømme, inspirere og dele rejseglæde.

Læs mere om e-mails til turisme og fritid

Har du brug for hjælp med e-mail markedsføring?

Jeg håber, I fik inspiration til, hvordan I som rejsebureau med fordel kan udnytte e-mail markedsføring i jeres markedsføring. Har du brug for hjælp til at sende dit nyhedsbrev eller opsætte automatiske e-mails, er du velkommen til at skrive til mig på camilla@emailpro.dk.

Lead Management

Lead Management

Lead management er nøglen til at maksimere din virksomheds salgspotentiale. Med de rette værktøjer, en veldefineret pipeline og et stærkt samarbejde...

læs mere
Nurturing på dansk

Nurturing på dansk

Effektive nurturing flows og emails er nøglen til at maksimere værdien af dine leads og øge din salgsrate i B2B marketing. Med den rette strategi og...

læs mere