Salgs- og leveringsbetingelser
Version 1.1. 01 oktober 2024
Alle konsulentydelser leveres af:
Emailpro ApS
CVR: 45035034
Vestermarken 1
8260 Viby J.
E-mail: camilla@emailpro.dk // Tlf. 31 501 701
1. Anvendelse
1.1. Ethvert salg eller enhver ydelse fra Emailpro ApS sker på grundlag af nærværende salgs- og leveringsbetingelser (”Betingelserne”), som er bindende for alle leverancer mellem parterne og dermed tilsidesætter alle aftaler, sædvaner mv., som er i strid med Betingelserne, herunder handelsbetingelser udarbejdet og fremsendt af Køber, medmindre andet fremgår af den af Emailpro ApS, fremsendte ordrebekræftelse.
2. Indgåelse
2.1. Emailpro ApS kan tidligst blive forpligtet af de af Emailpro ApS afgivne tilbud og eller/erklæringer, når der er sendt en ordrebekræftelse.
2.2. Alle tilbud og estimater er gældende i 14 dage fra dato for Emailpro ApS’ fremsendelse.
2.3. Emailpro ApS er berettiget til, indtil ordrebekræftelse er kommet Køber til kundskab at tilbagekalde de af Emailpro ApS fremsendte tilbud og erklæringer.
2.4. Ved fremsættelse af en bestilling af Emailpro ApS’ bistand, vil Køber være bundet af bestillingen, uanset eventuel manglende fremsendt ordrebekræftelse.
2.5. I tilfælde af ændringer, tillægsaftaler eller andre betingelser, vil disse kun være gyldige ved skriftlig bekræftelse fra Emailpro ApS.
2.6. Der ydes ingen fortrydelsesret.
3. Priser
3.1. Alle priser nævnt i fremsendte tilbud og kontrakter, i emails og på hjemmesiden er ekskl. moms og eventuelle omkostninger til software, systemer, annonceomkostninger, abonnement etc., som Køber selv betaler.
3.2. Prisen er ekskl. arbejde, som påløber som følge af overarbejde, og/eller at arbejdet skal udføres hurtigere end sædvanligt, m.v.
3.3. Priser og licenser på software fra software leverandører (f.eks. ActiveCampaign, Zapier etc.) bliver løbende justeret og ændret af softwareleverandørerne. Emailpro ApS har ingen indflydelse på priser og licenser, således kan Emailpro ApS ikke holdes til ansvar for ændringer i priser, pakker og andre forhold hos tredje parts software og platforme. I tilfælde af prisjusteringer vil Emailpro ApS hurtigst muligt viderebringe informationen til Køber.
3.4. Prisen er baseret på de ved ordrens afgivelse gældende valutakurser. Ændringer i valutakursen på mere end 5% berettiger Emailpro ApS til at regulere prisen herefter.
3.5. Såfremt Køber tilvælger online marketingydelser i form af annoncering på Facebook, LinkedIn, Google etc. er Køber indforstået med, at der i tillæg til honoraret til Emailpro ApS betales løbende annonceomkostninger til de respektive kanaler. Emailpro ApS kan opsætte kampagner og justere annonceomkostninger for Køber og har med denne aftale mandat hertil. Køber ejer dog selv de respektive annoncekonti og vil have adgang hertil og har således til enhver tid ansvaret for selv at justere de løbende annonceomkostninger, såfremt disse ønskes ændres. Emailpro ApS kan dog på foranledning af Køber forestå evt. ønskede ændringer af annoncebudgettet, så længe der består et aftaleforhold mellem parterne.
4. Betalingsbetingelser
4.1. Emailpro ApS fakturerer for det aktuelle timeforbrug månedligt. Opgørelsen og faktura sendes senest den sidste hverdag i måneden.
4.2. Betalingsfristen er 8 dage fra faktureringsdato.
4.3. Ved overskridelse af forfaldsdagen, tillægges kravet rente i henhold til Renteloven med Nationalbankens officielle udlånsrente + 10% p.a.
4.4. Ved fremsendelse af betalingspåmindelser beregnes et rykkergebyr på kr. 250,00 pr. betalingspåmindelse.
4.5. Ved betalingsmisligholdelse er Emailpro ApS berettiget til at kræve Emailpro ApS’ omkostninger til inkasso ved advokat, dækket fuldt ud og således ikke kun de ved Renteloven fastsatte maksimumtakster.
4.6. Køber er ikke berettiget til at anvende købesummen eller en del heraf til modregning
4.7. Der ydes ingen modregningsadgang og Køber må ikke på egenhændigt ændre i afdrag, reducere, udskyde eller afkorte betaling for afvikling, ej heller som følge af indsigelser, krav eller modkrav fra købers side, som ikke skriftligt er godkendt og anerkendt af Emailpro ApS.
5. Ydelser og leverandører
5.1. Emailpro ApS er certificeret reseller partner hos deres leverandører og har derfor i udgangspunktet adgang til udvidet support med hurtigere respons. For at få den udvidet service og support skal Emailpro ApS administrere købers email-platform, som faktureres årligt af Emailpro ApS til Køber. Køber kan til enhver tid opsige licensen hos Emailpro ApS senest 60 dage før den aktuelle licensfornyelse og selv administrer licensen direkte hos leverandøren. Emailpro ApS er ikke forpligtet til egenhændigt at oplyse om licensfornyelse.
5.2. Emailpro ApS opkræver statens takster for kilometerpenge for fysiske møder uden for Emailpro ApS kontor.
6. Force Majeure
6.1. Emailpro ApS er ikke erstatningspligtig for manglende opfyldelse af Emailpro ApS’ forpligtelser, såfremt Emailpro ApS kan sandsynliggøre, at dette skyldes en hindring uden for Emailpro ApS’ kontrol så som, men ikke begrænset til krig, krigslignende situationer, brand, strejke, lockout, eksport- og importforbud, forsinket eller mangelfuld levering af materialer fra underleverandører, mangel på energi, pandemier, o.lign.
6.2. I så fald er Emailpro ApS berettiget til at forlænge leveringstiden tilsvarende eller til at hæve aftalen.
6.3. Så snart hindringen er ophørt er hver af parterne forpligtet ifølge aftalen, medmindre Emailpro ApS forinden har hævet denne.
6.4. En hindring på mere end 3 måneder berettiget hver af parterne til at hæve aftalen.
7. Købers undersøgelsespligt og ansvarsbegrænsning
7.1. Køber er forpligtet til at undersøge ydelserne straks ved levering.
7.2. Køber er forpligtet til at reklamere skriftligt over mangler straks og inden 5 dage efter, at manglen er eller burde være opdaget
7.3. Overholder Køber ikke de anførte frister, fortaber Køber retten til at gøre manglen gældende.
7.4. Reklamations adgangen omfatter kun produkter og ydelser, som påviseligt er behæftet med væsentlige fejl eller mangler hidrørende fra mangelfuld udførelse af Emailpro ApS.
7.5. Såfremt Køber, dennes repræsentanter eller samarbejdspartnere egenhændigt skulle foretage ændringer, tilføjelser eller lignende i de leverede ydelser, herunder ændre på systemer, tilføjelsesprogrammer eller det af Emailpro ApS leverede, vil der ikke kunne gøres mangler gældende.
7.6. Tilsvarende er Emailpro ApS ikke ansvarlige for evt. manglende vedligeholdelse, fornyelse af licenser, eller manglende kompatibilitet af Købers egne produkter.
7.7. Emailpro ApS kan ikke gøres ansvarlig for driftstab, tidstab, avancetab eller andet indirekte tab, i det omfang dette ikke følger af de ufravigelige retsregler
8. Markedsføring
8.1. Køber er indforstået med og accepterer, at Emailpro ApS er berettiget til at benytte Køber som reference, uden yderligere samtykke, samt foretage opslag på SoMe kanaler, aviser, internettet, tv-kampagner, outdoor skilte m.m., hvori Køber benyttes som reference. Køber er til enhver tid berettiget til skriftligt og gebyrfrit at tilbagekalde denne tilladelse ved at sende en e-mail til: camilla@emailpro.dk.
8.2. Køber accepterer samtidig, at Emailpro ApS må oplyse om relevant information, samt markedsføre egne tilsvarende produkter til Køber via elektronisk post. Køber kan til enhver tid gebyrfrit frabede sig dette ved at sende en e-mail til camilla@emailpro.dk.
9. Behandling af persondata
9.1. Køber indestår for, at alle personoplysninger, som Emailpro ApS gives adgang til, herunder som skal behandles af Emailpro ApS er indsamlet i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslovning, herunder GDPR.
9.2. Køber er ansvarlig for at have indhentet de nødvendige samtykker fra modtagerne af eventuelle e-mail-kampagner.
9.3. Tilsvarende er Køber ansvarlig for, at indholdet er i tråd med lovgivningen, herunder særligt markedsføringsloven og persondata.
9.4. Emailpro ApS benytter udelukkende Købers personoplysninger, herunder købers kunders personoplysninger til at levere de aftalte ydelser og i øvrigt i overensstemmelse med Emailpro ApS privatlivspolitik, som kan findes på https://www.emailpro.dk/privatlivspolitik behandles sikkert.
9.5. Emailpro Aps benytters software til sikring af passwords, sletterutiner permanent sletning af downloadet data, tofaktor-godkendelse m.v.
9.6. Emailpro ApS deler ikke persondata eller anden informationer med andre virksomheder eller personer uden Købers accept. Dog med undtagelse af nødvendige delinger til eksempelvis leverandører af software, licenser og annoncer. Overholdelse af GDPR, consent og cookies i forhold til email modtagere og kundedata er kundens ansvar.
10. Opsigelse
10.1. Køber kan opsige samarbejdet med én måned + løbende måneds opsigelsesvarsel.
10.2. Køber vil ikke opnå refusion af eventuelle betalinger for forudbetalte licenser, ydelser mv.
10.3. Såfremt aftalen er tidsbegrænset, vil der ikke være opsigelsesadgang for Køber.
10.4. Misligholder Køber en eller flere af de anførte forpligtelser er Emailpro ApS berettiget til at hæve aftalen, og/eller gøre erstatningskrav gældende. Emailpro ApS kan kræve ethvert tab erstattet, herunder også indirekte tab.
10.5. Tilsvarende er Emailpro ApS berettiget til at indstille sine ydelser ved betalingsmisligholdelse indtil alle forfaldne fakturaer er betalt. Emailpro ApS vil herefter være berettiget til at kræve forudbetaling på optil 3 måneders ydelser.
11. Lovvalg og værneting
11.1. Enhver tvist, der måtte opstå i forbindelse med denne aftale, skal forsøges løst diskret gennem forhandlinger med henblik på en mindelig løsning. Hvis dette ikke er muligt, skal tvisten afgøres af domstole i Aarhus, Danmark. Denne aftale er underlagt dansk ret.