fbpx

Find din Mailchimp API og forbind dine systemer

Mailchimp

Mailchimp API er en nøgle, som gør det muligt for dine andre systemer at sende data til Mailchimp. En API forbindelse gør det dermed muligt for dine systemer at “tale” sammen.

Hvad er Mailchimp API 

API står for Application Programming Interface. Tænk på en API som en måde, hvorpå forskellige systemer kan tale med hinanden. Du sender og modtager data mellem systemer ved hjælp af API-anmodninger og svar. Din Mailchimp API er derfor kort fortalt en unik nøgle, der gør det muligt at sende data fra dine andre systemer til Mailchimp. 

Med din Mailchimp API kan du: 

  • Overføre tilmeldinger fra andre systemer til Mailchimp 
  • Overføre data fra andre systemer, fx købsdata fra din webshop, til Mailchimp 

Du sparer tid, når dine tilmeldinger overføres til Mailchimp automatisk og in-real-time. Overfører du andre data til Mailchimp såsom købsdata, kan du skabe målrettede salgskampagner i Mailchimp, baseret på dine kunders tidligere køb.  

Hvor finder jeg min Mailchimp API nøgle 

Gå til din Mailchimp-konto, og vælg “Account & Billing”. Vælg derefter “Extras” og “API keys.” Her finder du din API-nøgle. Husk at opbevare den sikkert for at forhindre misbrug af din API-nøgle. 

Find din Mailchimp API

Hvad kan man med en API  

Mailchimp API gør det muligt at integrere med en række andre værktøjer og platforme, lige fra e-handelssystemer til CRM-software. Forestil dig at forstærke din salgsstrategi ved at forbinde den direkte til dine salgsdata eller dine kunders feedback. Du kan f.eks. integrere Mailchimp med Woocommerce. På den måde kan du spore salg, generere personlige produktanbefalinger, sende e-mails med forladte indkøbsvogne og meget mere. Du kan også integrere Mailchimp med Sleeknote, så kontakter, som skriver sig op via Sleeknote straks overføres til Mailchimp. Det giver dig mulighed for at levere hyper-relevante budskaber og tilpasse dine kampagner for at imødekomme dine kunders individuelle behov. 

Har du ingen Mailchimp API? Sådan opretter du den 

Gå ind under “Account og billing” for at oprette en Mailchimp API nøgle. Vælg nu API i din dropdown ved navn “Extras”. 

Du kan nu vælge “Create a key”, hvorefter Mailchimp genererer en API-nøgle til dig. Det er kun brugere med Admin adgang (eller højere), som kan oprette API-nøgler. Hvis du oplever problemer med at finde din API-nøgle, skal du sikre dig, at du har de nødvendige tilladelser i din Mailchimp-konto. Kontroller også, at du er logget ind med den rigtige konto, og at din konto er aktiv. 

Ingen API key

Når du opretter en API-nøgle, kan du navngive den, så du let kan se, hvad nøglen anvendes til. Husk, at du kun vil se navnet og de første 4 nøglecifre på din liste over API-nøgler. At navngive din API-nøgle er en stor fordel. Det gør det nemmere for dig at identificere og organisere nøglerne. Beskrivende etiketter gør det også nemmere at fejlfinde, supportere og vedligeholde integrationer, og sikrer en smidig drift, selv når din forretning udvikler sig.  

Navngiv din API nøgle

I din API oversigt i Mailchimp kan du se, hvornår dine API-nøgler blev oprettet, hvem der har oprettet dem samt det navn, du har givet dem. 

Har du brug for hjælp, eller har du spørgsmål om API? Vi er her for at hjælpe dig med at få mest muligt ud af Mailchimp. Vi kan hjælpe dig med at integrere Mailchimp med værktøjer som Sleeknote, Woocommerce, WordPress og mange flere.  

Du kan som altid kontakte os, hvis du har behov for hjælp til din API.  

Lead Management

Lead management er nøglen til at maksimere din virksomheds salgspotentiale. Med de rette værktøjer, en veldefineret pipeline og et stærkt samarbejde...

læs mere

Nurturing på dansk

Effektive nurturing flows og emails er nøglen til at maksimere værdien af dine leads og øge din salgsrate i B2B marketing. Med den rette strategi og...

læs mere