fbpx

Valsemøllen

Automatiserede e-mails og segmentering for Valsemøllen

Opskrifter, tips og bageinspiration er nøgleordene i Valsemøllens indholds-markedsføring. Her finder unge som gamle inspiration til weekendens kage, et særligt surdejsbrød og lækkerier til festlige lejligheder. Emailpro har hjulet med at øge det i forvejen høje engagement i Valsemøllens e-mail marketing og implementere automations både til både B2C- og B2B.

Udfordring
Valsemøllen søgte rådgivning og sparring om, hvordan de i højere grad kunne engagere deres læsere i deres nyhedsbreve og dermed opnå en højere loyalitet blandt deres bageglade kunder. Emailpro har givet rådgivning på baggrund af Valsemøllens situation, hvor de i forvejen har flotte åbnings- og klikrater, som de ønskede at udnytte til fulde og opnå endnu bedre resultater.

Løsning
Emailpro har hjulet Valsemøllen med at strukturere indholdet til velkomstflows og andre automatiske flows med henblik på at lede de bageglade læsere dybere ind i Valsemøllens inspirerende online univers. Valsemøllen ønskede at skabe synergi og sammenhængskraft mellem deres forskellige initiativer såsom deres bageskole, et online opskrifts- og bageunivers samt deres produkter fra mel- og kageblandinger til forskellige gryn og kerner. Emailpro har hjulpet Valsemøllen med at udnytte mulighederne indenfor automatisering og segmentering for at sende mere målrettede og personaliserede kampagner.

Emailpro har opsat forskellige automatiske flows såsom velkomstflow, genaktiveringsflow til inaktive modtagere samt popups til opsamling af nye modtagere.

Om samarbejdet

“Vi manglede tid og ressourcer, og kunne ikke prioritere optimeringens mulighederne hos Mailchimp. Vi søgte efter en Mailchimp specialist på de sociale medier og fik Emailpro anbefalet. Det var nemt at få Emailpro med om bord hos Valsemøllen og trække på Camillas hjælp, som konsulent og sparringspartner.”

★★★★★★

Lisbeth Wassmann,
Marketing- og Innovationschef
hos Valsemøllen A/S