fbpx

Effektivisér dit salg med e-mail automation

E-mail automation, Segmentering

Med e-mail automation kan du automatisere opgaver i din forretning og dermed spare tid og ressourcer i din hverdag – samtidig med at du øger dit salg.  

Det er smart, fordi du sparer tid og penge ved at automatisere opgaver, som er ensformige og tidskrævende at udføre, eller som du måske slet ikke gør brug af endnu.

Tænk på e-mail automation som din personlige assistent, der betjener dine kunder øjeblikkeligt, uanset tid og sted, og som aldrig “taber” en opgave mellem to stole. 

Lyder det godt?  

Lad os se på, hvordan du automatiserer din e-mail marketing, og hvordan det bidrager til at øge dit salg.  

Hvilke arbejdsopgaver kan du automatisere i din markedsføring?

Vi skal nu se på, hvilke arbejdsopgaver, du kan automatisere (og spare tid på), og som endda samtidig kan forbedre oplevelsen af at være kunde i din virksomhed – og lysten til at købe din produkter.

3 opgaver du kan automatisere:

1. Få flere nyhedsbrevsmodtagere: Konvertér besøgende på din hjemmeside til nyhedsbrevsmodtagere med en pop up på din hjemmeside. 

2. Sælge dine varer: Overbevis din kunde om, at dit produkt er det rigtige for hende med et automatisk e-mail salgs-flow f.eks. efter hun har besøgt bestemte produkter på din webshop.  

3. Lave mer-salg: Mind tidligere kunder om, hvorfor de forelskede sig i dit produkt, og hvorfor de skal købe hos dig igen med automatiserede e-mail flows. 

E-mail automation

Fordelene ved e-mail automation

Der er mange fordele ved at automatisere arbejdsopgaver i forbindelse med din markedsføring. Faktisk både i forhold til dit eget arbejds-flow og dit salg.

3 supergode fordele ved at bruge e-mail automation er at du:  

  1. Sparer tid og øger effektiviteten  

Når først en e-mail automation er sat up, kører den hele døgnet med kun ganske lidt vedligehold. Du sparer dermed tid på ensformige, tidskrævende arbejdsopgaver, som du kan bruge til at gøre mere af det, du synes er sjovt og vigtigt. 

2. Forbedrer kundeoplevelserne i din forretning 

Vidste du, at kommunikation fra din e-mail automation assistent kan være lige så personlig, som når du sender en personlig e-mail til en kunde?  

Med e-mail automation kan du bruge kundens fornavn i en pop up eller i en e-mail, og du kan vise produkter eller produktkategorier, som kunden er interesseret i eller har besøgt på din webshop.  

3. Tjener flere penge  

Du har måske allerede gættet det, men med et mere effektivt arbejds-flow og en forbedret kundeoplevelse kan du øge din omsætning markant. 

Med e-mail automation kan du “følge op” på kunderne på ethvert stadie af kunderejsen. Derudover kan du blandt andet reducere antallet af forladte kurve og andre besøgende, som ikke konverterede, da de besøgte din webshop eller hjemmeside.  

Sådan kommer du i gang med e-mail automation  

For at få succes med e-mail automation er det afgørende, at du løbende indsamler e-mailadresser. Her er nogle forslag til, hvordan du kan vækste din liste, og få en modtagerliste med kvalificerede leads, som vi kalder det.

Du kan vækste din modtagerliste ved at: 

1. Bruge pop ups eller Sleeknote på din hjemmeside  

2. Lave re-target annoncering på sociale medier  

3. Tiltrække læsere med en freebie eller lead-magnet  

4. Lave lead-annoncer på Facebook og Instagram

Sleeknote popup
Eksempel på Sleeknote popup

Når først du har en base af kontakter, du kan henvende dig til, er det vigtigt du overvejer, hvordan du bedst muligt segmenterer din kommunikation.  

Nye modtagere er grundlaget for at du får kunder i din forretning.

Sådan segmenterer du din e-mail marketing

Du segmenterer din kommunikation ved at opdele dine modtagere i grupper, såkaldte segmenter.

Her kan du bl.a. arbejde med: 

  • Personens køn, alder, geografi og interesser 
  • Niveau af engagement (hvor ofte åbner og klikker de)  
  • Værdien af modtagernes gennemsnitsordre  
  • Hvor ofte de køber i din forretning   
  • Hvor længe de har stået på din modtagerliste 
  • Særligt loyale kunder, også kaldet VIP-kunder 

På denne måde er din e-mail marketing ikke længere massekommunikation, som du i blinde sender til en stor, blandet gruppe af modtagere. I stedet for henvender du dig til mindre og mere homogene grupper, hvilket har en afgørende betydning for effekten af din kommunikation og markedsføring.  

Dét er netop årsagen til, at målrettede e-mail kampagner skaber op til tre gange så stor omsætning som ikke-segmenterede masseudsendelser. 

Skal vi tale om, hvordan du kan automatisere din e-mail marketing og vækste din forretning? 

Book en gratis afklarende samtale her.

Lead Management

Lead management er nøglen til at maksimere din virksomheds salgspotentiale. Med de rette værktøjer, en veldefineret pipeline og et stærkt samarbejde...

læs mere

Nurturing på dansk

Effektive nurturing flows og emails er nøglen til at maksimere værdien af dine leads og øge din salgsrate i B2B marketing. Med den rette strategi og...

læs mere