Hvor er det fedt at se, at du vil gøre dine åbningsrater endnu højere! Hæng på, for der er faktisk mere du kan gøre for at øge din åbningsrater betydeligt.
Betydeligt skrevet med understregning, highlight og blokbogstaver, for der er rigtig meget at hente ved at følge de næste 3 råd.
1. Segmentér dine e-mails
Segmentering handler om at vælge, hvem man sender sine e-mails til. Det vil sige, at du ikke sender til hele din liste på en gang og da slet ikke hver gang.
Hvad skal/kan du segmentere på? Det afhænger af, hvilke oplysninger du har om dine modtagere.
Måske ved du, hvem der er mænd, og hvem der er kvinder, måske kender du deres alder eller deres interesser. Det ved du sandsynligvis kun, hvis du har spurgt, da de tilmeldte sig, eller i en forudgående e-mail.
Nå, men det er ikke altid, man lige har det. Hvordan løser du det? Du kan stadig nå at spørge.
Og ellers kan du segmentere på modtagernes tidligere adfærd, nemlig, hvilke e-mails de har åbnet, og hvilke e-mails de har klikket i. Dette er indikatorer på, hvad de interesserer sig for, og om de er tæt på at køre dankortet igennem i din forretning.
2. Sig farvel til inaktive modtagere
Hvordan hjælper oprydning på dine åbningsrater, og hvorfor er det vigtigt? Jo, hvor opryddelig din modtagerliste er, påvirker både din leveringsrate, hvorvidt dine e-mails vurderes som SPAM og din åbningsrate.
Der er altså meget på spil hvad angår oprydningsniveauet i din forretning. Leveringsraten viser, hvor mange der rent faktisk får dine e-mails leveret. Jo færre, der får dine e-mails leveret, jo færre kan åbne dem. Det giver sig selv.
Hvad skete der med de e-mails, som ikke blev leveret. Jo, nogle af dem blev sorteret fra som SPAM. Derfor skal du tage det alvorligt, hvis åbningsraterne og leveringsraterne på dit nyhedsbrev falder.
Lær mere om, hvordan du undgå af blive stemplet som SPAM-afsender med et kombineret win-back og genaktiveringsflow i vores e-bog: Vind inaktive kunder tilbage til din forretning.
3. Brug e-mails automations
E-mail automations ser ikke kun godt ud i dine e-mail statistikker med høje åbningsrater.
Vi har tidligere nævnt at velkomstflows og andre e-mail automations ofte har 50% højere åbningsrate (eller mere) end traditionelle nyhedsbreve. Husk, at høje åbningsrater giver dig en større rækkevidde og samtidig er en indikator for, at e-mailen synede relevant for din modtager. Ved at implementere e-mail automations i din e-mail marketing kan du således øge dine gennemsnitlige åbningsrater betydeligt. Ved at levere relevant indhold til dine modtagere belønnes du med høje rækkevidder, høje leveringsrater og en god rækkevidde på dine e-mails. Det hele hænger sammen, og du kan ikke opnå det ene uden det andet på længere sigt.
E-mail automations kan være velkomstflows, hvor du introducerer nye modtagere til din forretning, og hvad du kan hjælpe med. Det kan også være tabt kurv flows og mange andre flows, som udløses, når din modtager har udført en bestemt handling.
Kom godt i gang med din første e-mail automation i form af et velkomstflow med mit online start-kit: Succesfuldt velkomstflow, sådan!
Husk, at du ikke nødvendigvis behøver at ændre alt ved din e-mail marketing for at øge din åbningsrater. Indholdet i en e-mail kan sagtens være godt, selvom åbningsraten er lav.
Måske kan du nøjes med at justere vinkling og emnelinje for at skabe relevans hos dine modtagere. Start med at teste nogle anderledes emnelinjer og arbejd dig hen imod høje åbningsrater og ivrige læsere af dit nyhedsbrev.
Har du brug for hjælp, er du velkommen til at booke et uforpligtende møde her.