Økofamilien
Øget engagement og stigninger i konverteringer
Bæredygtig succes med email marketing for Økofamilien
Med hjælp fra Emailpro har Økofamilien optimeret deres e-mail marketing strategi og opnået flotte resultater. Med en problemfri teknisk migration og fokus på værdibaserede løsninger har vi løftet Økofamiliens e-mail marketing setup. Vi har opsat automatiserede e-mail flows, der engagerer, øget kundeloyaliteten hos Økofamiliens subscribers og vækstet antallet af konverteringer.
“Jeg vil anbefale Emailpro til alle andre webshops. Men bestemt også virksomheder der henvender sig til andre målgrupper. B2B eller behandlere.” -Tine Porse, CEO & Founder, Økofamilien
Baggrund
Økofamilien er en dedikeret webshop med økologiske og bæredygtige produkter til familier og med en vision om at gøre hverdagen mere bæredygtig for deres kunder.
De ønskede en god måde at engagere deres målgruppe og øge omsætningen gennem målrettet e-mail marketing. Med behovet for automatiserede flows og leadgenerering via deres hjemmeside søgte de en ekspertpartner til at hjælpe dem med at realisere deres mål.
Udfordringen
Økofamilien stod over for flere udfordringer: De ønskede at oprette flere e-mail flows, der kunne engagere og konvertere deres målgruppe, men teknisk kompleksitet og manglende erfaring var en barriere. Samtidig var der behov for at flytte eksisterende flows fra andre platforme. De ønskede hjælp til at finde de rigtige løsninger og strategier, der matchede deres værdier og målgruppe.
“Vi havde et kæmpe ønske om at få oprettet flere forskellige mail flows. Men det tekniske omkring den del skræmte os en lille smule. Samtidig med, at vi ikke havde ret meget erfaring indenfor området eller viden om best practice. Så her gav det mening at hidkalde en ekspert.” –Tine Porse, CEO & Founder, Økofamilien
Løsningen
Økofamilien besluttede at samarbejde med Emailpro og vi skræddersyede en omfattende løsning ved at implementere platformen Klaviyo, der skulle varetage deres nye e-mail setup.
Den nye e-mail marketing løsning inkluderede:
- Automatiserede e-mail flows: Emailpro opsatte en række automatiserede flows, der dækkede hele kunderejsen f.eks.: Velkomstflow, Glemt Kurv Flow, Tilføjet Kurv Flow, Fødselsdagsflow, Winback og Genaktiviringsflow og Price Drop Flow.
- Leadgenerering og Pop-ups: Emailpro implementerede leadgenerering on site ved at integrere pop-ups på Økofamiliens hjemmeside. Dette hjalp med at opbygge en kvalitetsliste af potentielle kunder og øgede muligheden for konverteringer.
- Teknisk migration: Emailpro håndterede problemfrit overførslen af eksisterende flows fra forskellige platforme til Klaviyo. Dette sikrede en glat overgang og bevarelse af data og funktionalitet.
- Rapportering og optimering: Emailpro stod løbende for rapportering og optimering af Økofamiliens email marketing indsats. Det inkluderede analyse af åbnings- og klikrater, segmentoptimering og justering af indhold for at maksimere effektiviteten.
“Vi har fået sat en hel masse stærke, loyalitetsskabende og konverterende mail flows op som arbejder for os uden at vi behøver at gøre noget. Derudover har vi fået virkelig kompetent hjælp til at flytte vores flows fra både et webshopsystem til et andet samt derefter at flytte dem fra Mailchimp til Klaviyo. Begge dele kørte bare og alt fungerede som det skulle efter meget kort tid.” –Tine Porse, CEO & Founder, Økofamilien
Resultaterne
Efter implementeringen af det nye e-mail marketing setup oplevede Økofamilien gode resultater:
– Øget engagement: De automatiserede e-mailflows og det målrettede indhold førte til en stigning i Økofamiliens kundeengagement og deres subscribers interaktion med deres e-mails.
– Stigning i konverteringer: De effektive automatiserede flows resulterede i en stigning i konverteringsrater, hvilket direkte påvirkede Økofamiliens omsætning.
– Problemfri migration: Overgangen fra Økofamiliens tidligere e-mail platform til Klaviyo forløb gnidningsløst, og alle flows kørte som planlagt efter en kort tid.
“Jeres evne til at foreslå løsninger og flows som passer til vores værdier og målgruppe. Vi har en helt særlig måde at kommunikere på og det har det været forståelse og respekt for hele vejen igennem.” –Tine Porse, CEO & Founder, Økofamilien
Om samarbejdet
“Vi havde et kæmpe ønske om at få oprettet flere forskellige mail flows. Men det tekniske omkring den del skræmte os en lille smule. Samtidig med, at vi ikke havde ret meget erfaring indenfor området eller viden om best practice. Så her gav det mening at hidkalde en ekspert.
Vi har fået sat en hel masse stærke, loyalitetsskabende og konverterende mail flows op som arbejder for os uden at vi behøver at gøre noget.
Derudover har vi fået virkelig kompetent hjælp til at flytte vores flows fra både et webshopsystem til et andet samt derefter at flytte dem fra Mailchimp til Klaviyo. Begge dele kørte bare og alt fungerede som det skulle efter meget kort tid.
Jeres evne til at foreslå løsninger og flows som passer til vores værdier og målgruppe. Vi har en helt særlig måde at kommunikere på og det har det været forståelse og respekt for hele vejen igennem.
Jeg vil anbefale Emailpro til alle andre webshops. Men bestemt også virksomheder der henvender sig til andre målgrupper. B2B eller behandlere.”
★★★★★
Trine Porse,
CEO & Founder, Økofamilien