Fristende e-mail automations

CASE: Karamel Kompagniet
Karamel Kompagniet ønskede at booste salget af deres gourmetkarameller ved hjælp af e-mail automations.
Fristende e-mail automations
Kan man sælge gourmetkarameller i e-mail automations? Ja! Du kan sælge, hvad du vil, med e-mail automations. I Karamel Kompagniets fem automations bliver kunderne fristet og inspireret til at købe karameller – både til sig selv og som gaveide. De fem e-mail automations, som bl.a. tæller tabt kurv, efterkøb og en fødselsdags e-mail, er formuleret i Karamel Kompagniets imødekommende tone-of-voice og med et glimt i øjet.
Karamel Kompagniets e-mail flows
Herunder kan du se, hvilke e-mailflows Karamel Kompagniet har fået, og få inspiration til indholdet i dine egne e-mail flows.
1. Velkomst-flow:
Nye modtagere bydes velkommen til ”inderkredsen” og får en velkomstgave. Desuden får de historien om, hvordan Anna Knightbridge har udviklet sine karamelopskrifter på baggrund af mormorens håndskrevne kogebog fra 1894.
2. Tabt-kurv-flow:
Dette flow består af søde påmindelser, når en kunde efterlader varer i kurven uden at købe bl.a. med en sanseoplevelse af, hvordan det er at åbne en ny pose karameller, som smelter på tungen.
3. Efterkøbs-flow:
Når kunden har gennemført et køb i webshoppen, modtager de forskellige fristelser i indbakken, bl.a. forslag til værtindegaven, lidt sødt til weekenden og inspiration med populære produkter fra webshoppen.
4. Browse-abandonment flow:
Til kunder, som har ”browset” eller vindueskigget, uden at lægge i kurven, men som lokkes tilbage til webshoppen med duften af karamel.
5. Fødselsdags e-mail:
Karamel Kompagniet har valgt at give sine modtagere en fødselsdagshilsen med en tidsbegrænset rabatkode til at fejre den store dag.
Skiftede platform fra Mailchimp til Klaviyo
Emailpro har hjulpet Karamel Kompagniet med at skrifte e-mailmarketingplatform fra Mailchimp til Klaviyo. I denne forbindelse lavede Emailpro listevask og oprydning i de eksisterende kontakter, så kun de aktive kontakter blev overflyttet til den nye platform, Klaviyo.
Om samarbejdet
”Emailpro har på kort tid opsat 6 meget velfungerende e-mailflows, som understøtter den digitale kunderejse på KnowledgeCotton Apparels webshop. De automatiske e-mails performer supergodt og er et vigtigt element i den digitale kunderejse, hvor kunden får de rigtige mails og med personaliseret indhold. E-mailmarketing skal i fremtiden være en af de største marketingkanaler i vores digitale vækststrategi, og vi er meget tilfredse, både med samarbejdet og med resultatet!
”
★★★★★
Thue Nielsen
Head of Digital & Ecommerce