fbpx

Skovby

En automatisk e-mailserie med positiv respons fra læserne

Åbningsrater på over 58%
Klikrater på over 17%

Skovby er en dansk familieejet møbelfabrik med en historie, som strækker sig over mange generationer (1933). Møbelvirksomheden er i dag verdenskendt for deres særlige evne til at skabe kompromisløst håndværk, dansk design og funktionalitet.

Udfordring
Skovby kontaktede Emailpro, fordi de ønskede hjælp til at udvikle deres e-mail marketing kanal. Møbelvirksomheden havde længe kun kommunikeret sporadisk til modtagerne på deres e-mailliste. Skovby Møbler ønskede at få deres e-mailliste til at vokse yderligere, fastholde deres potentielle kunder og gøre flere af dem til betalende kunder. 

Løsning
Emailpro udarbejdede en strategi for et automatiseret e-mail marketing setup, som skulle skabe awareness, top-of-mind og salg.

Der er blevet opsat Sleeknote popups, som opsamler nyhedsbrevstilmeldinger på websitet. Når modtagerne tilmelder sig Skovby Møblers nyhedsbrev bliver de onboardet med et velkomstflow, som blandt andet indeholder Skovbys produktkatalog, møbelvirksomhedens USP’er (unique sellings points), inspirations- og salgsindhold. Indhold som skal vejlede kunderne i deres beslutningsproces, skabe trafik til Skovbys forhandlere og konvertere salg. 

Emailpro har desuden lavet en listevask for at fjerne inaktive modtagere på maillisten og sikre øget levering- og åbningsrate.  

Endelig har vi øget antallet af nyhedsbrevsudsendelser og lavet et kvartaltshjul, hvor vi har planlagt indholdet for de enkelte udsendelser med afsæt i kampagneplanen, efterspørgsel og relevans.  

Resultat
E-mail marketingaktiviteterne har understøttet kunderejsen og Skovby Møbler har opnået en markant høj åbningsrate. Deres automatiserede e-mails har opnået en åbningsrate på mere end 58% og klikrate på over 17%.

Indsatsen har således vist en tydelig øget opmærksomhed blandt modtagerne og interesse i forhold til at købe Skovby Møblers produkter.

Om samarbejdet

”Vi valgte Emailpro til at udvikle Skovbys Møblers e-mail marketing kanal. Emailpro har hjulpet os med at øge antallet af subscribers via popups, stået for implementering af automation flows som understøtter kunderejsen, ryddet op i vores liste for øget levering og åbningsrate, samt øget frekvensen af nyhedsbreve og løftet brandoplevelsen vha. relevante og timet indhold i alle e-mails. Vi har været meget tilfredse med arbejdet!”

★★★★★

Jacob Højsted Nielsen,
Marketing Manager hos Skovby Møbler