Skovby

Opbygning af automatiseret e-mailserie med klikrate på over 15%

Skovby er en dansk familieejet møbelfabrik med en historie, som strækker sig over mange generationer (1933). Møbelvirksomheden er i dag verdenskendt for deres særlige evne til at skabe kompromisløst håndværk, dansk design og funktionalitet.

Udfordring
Skovby kontaktede Emailpro, fordi de ønskede hjælp til deres e-mail marketing. Møbelvirksomheden havde alt for længe ikke kommunikeret til modtagerne på deres e-mailliste. I forbindelse med at deres e-mailliste var begyndt at vokse yderligere havde de desuden behov for at fastholde deres potentielle kunder og et ønske om at gøre dem til betalende kunder. 

Løsning
Emailpro udarbejdede en strategi for et automatiseret e-mail marketing setup, som skulle skabe awareness, top-of-mind og salg. Når modtagerne tilmelder sig Skovbys nyhedsbrev bliver de onboardet til Skovbys produktkatalog, præsenteret for møbelvirksomhedens USP’er (unique sellings points), inspirations- og salgsindhold. Indhold som skal vejlede kunderne i deres beslutningsproces, skabe trafik til Skovbys forhandlere og konvertere salg. 

Resultat
E-mail marketingaktiviteterne har understøttet kunderejsen og Skovby har opnået en markant høj åbningsrate på mere end 52% og klikrate på over 15% i deres automatiserede e-mails. Indsatsen har således vist en tydelig øget opmærksomhed blandt modtagerne og interesse i forhold til at købe Skovbys møbler.