fbpx

Randers Storcenter

Automatiserede e-mails trækker kunder ind centeret hos Randers Storcenter

Åbningsrater på plus 80%

Det over 20 år gamle storcenter fører en særdeles moderne e-mail marketing strategi med segmenterede og automatiserede mailflows, som tiltrækker kunder til centrets mange butikker. Her modtager henholdsvis mænd, kvinder og forældre med børn i forskellige aldersgrupper tilpassede e-mails.

Nyhedsbrevets fornemmeste opgave er at tiltrække købelystne kunder til Randers storcenter. Der skal gode argumenter på bordet, når storcentrene skal konkurrere med det hurtige, men også upersonlige online køb.

Emailpro skulle analysere centrets eksisterende e-mail marketing set-up og udvikle en ny e-mail marketing strategi, som skulle fremhæve de mange fordele ved at handle i et storcenter med 58 specialbutikker, 10 restauranter samt hyper-markedet Bilka og lede kunderne ned i centret.

Segmentering giver personaliserede e-mails
I samarbejde med Randers Storcenter besluttede vi i første omgang at fokusere på at segmentere modtagerne på centrets mailliste og arbejde med automatiseret e-mail marketing.

Hos Randers storcenter har jeg arbejdet med at segmentere de eksisterende e-mail modtagere. Derudover har jeg sørget for at nye modtagere segmenteres i selve tilmeldingsprocessen, som består af mange forskellige og flersidede pop-ups til forskellige målgrupper. Modtagerne segmenteres f.eks. på baggrund af køn alder og interesser. 

Med en stor tilgang af nye læsere hver måned via forskellige leadgeneringspopups giver det ekstra god mening at køre automatiske velkomstflows, hvor de nye modtagere introduceres til de mange muligheder i Randers storcenter. 

De automatiserede e-mails er bygget op som forskellige e-mail flows til nøje definerede målgrupper. Nye modtagere bliver bl.a. budt velkommen af velkomstflows, som er personaliserede i forhold til den enkelte modtager og har vanvittigt flotte åbningsrater på plus 80%.

De indsamlede data bruges også til automatiserede fødselsdagsflows til både voksne, unge og børn i forskellige aldersgrupper. Ligesom modtagerne får en personlig gave på deres fødselsdag.

De segmenterede målgrupper sikrer også at de rigtige modtagere inviteres via personaliserede e-mails til de rigtige arrangementer og events i Randers storcenter, som gør shopping-oplevelsen sjovere for deltageren, hvad enten det er for børn, unge, voksne osv.

Genaktivering af inaktive modtagere 

For at sikre en god levering af Randers Storcenters e-mails og høje åbningsrater har jeg desuden sørget for løbende at vaske storcentrets maillisten og sende genaktiverings mails ud til inaktive modtagere.  

Om samarbejdet

“Jeg fik dig anbefalet og jeg vil også klart anbefale dig. Primært fordi du er dygtig – og så fordi det er så behageligt at arbejde sammen med dig. Jeg oplevede dig som meget lydhør. Det er en fornøjelse at kommunikere med dig. Og så løser du jo bare opgaven!”

Nanna Cecilie Bredsdorff,
ejer af nannabredsdorff.dk