Vækst din forretning
med Klaviyo

Klaviyo

E-mail marketingsystemet Klaviyo er designet til at skabe salg i din forretning.

I Klaviyo kan du tracke og opbevare enorme mængder af data om dine kunder og deres færden på tværs af flere platforme såsom din webshop/hjemmeside og i dine nyhedsbreve. Ved at udnytte data om dine kunders adfærd, kan du målrette og personalisere dine nyhedsbreve og derved booste dit salg.

I Klaviyo kan du således samle alle data om dine kunder i ét system og med udgangspunkt i disse data skræddersy dine e-mails til dine kundens aktuelle stadie på kunderejsen – det er smart!

Skal jeg så vælge Klaviyo?

Det afhænger af flere ting. Er du ny indenfor e-mail marketing vil du måske foretrække det lidt mere simple system Mailchimp. Ønsker du at bruge data på tværs af platforme, så er Klaviyo klart at foretrække frem for Mailchimp. Sammenligner man Active Campaign og Klaviyo, så har de begge en brugervenlig drag-and-drop editor. Dog findes funktionen ”dynamisk produkt feed” kun i Klaviyo, som automatisk opdaterer dine produkter i dine mails, når du opdaterer informationerne i din webshop.

Mere end 32.000 virksomheder bruger Klaviyo som deres e-mail marketing platform.

Book en afklarende samtale om, hvordan vi hos Emailpro.dk kan hjælpe dig med Klaviyo.

Klaviyo

9 grunde til at vælge Klaviyo

1. Simpel og smart integration med din webshop

Med en API-nøgle kan du let integrere Klaviyo med din webshop. Når det er gjort, henter Klaviyo selv produktbilleder og priser fra din webshop, som du nemt kan indsætte i dine nyhedsbreve. Efter at du har sendt et nyhedsbrev, kan du desuden se de salg, som den specifikke e-mail kampagne har genereret. Klaviyo kan bl.a. integreres med webshops i Shopify, WooCommerce, BigCommerce og Magento.

2. Skræddersy kunderejsen på tværs af platforme

Klaviyo indsamler data både om kundens adfærd i dine nyhedsbreve og på din hjemmeside eller webshop. Derfor kan du opsætte automatiske mailflows til kunder, som har besøgt en bestemt produktside i din webshop uden at købe det pågældende produkt og opfordre dem til at færdiggøre deres køb. Du kan også segmentere dine nyhedsbreve på baggrund af kunders adfærd i en tidligere e-mail kampagne, f.eks. hvis kunderne har klikket på et bestemt link.

3. Få kundens komplette adfærdshistorik

I Klaviyo kan du følge dine kunders komplette adfærd på dit website. I kundens historik kan du dermed se, hvilke produkter og sider kunden har besøgt samt kundens komplette købshistorik. Dermed kan du f.eks. belønne dine loyale kunder med et særligt tilbud.

4. Personalisering på højt niveau

Du kan selvfølgelig personalisere dine e-mails i Klaviyo ved at indsætte et tag for kundens fornavn. Foruden navnet kan du personalisere dine e-mails med ordredetaljer, indholdet i en forladt kurv og relaterede produktanbefalinger. Ligeledes kan du se, om kunden har påbegyndt tjek-out og dermed været meget tæt på at foretage et køb. Desuden kan du skjule bestemt indhold i dine e-mails, for en bestemt gruppe personer baseret på de data, som du har om dine kunder.

5. Lav nemt A/B-tests

I Klaviyo kan du både spilt-teste alle elementer i dine e-mails og i dine tilmeldingsformularer. I en split-test laver du to versioner af en e-mail eller en tilmeldingsformular og beder systemet om skiftevis at vise den ene og den anden version. Efter testen kan du konkludere, hvilken version der virker bedst og implementere den i din strategi.

6. Brugervenlig drag-and-drop editor

Drag-and-drop editoren gør det nemt at indsætte elementer i dine emails såsom tekstblokke, billeder, produkter og andre elementer. Under oprettelsesprocessen vælger du desuden, hvilke farver og fonte du vil bruge til forskellige elementer i dine e-mails. Herefter vil Klaviyo automatisk bruge de valgte farver og fonte i alle Klaviyo skabeloner.

7. Få et intuitivt overblik over dine flows

I Klaviyo får du et intuitivt overblik over dine flows, idet alle flows vises med en grafisk illustration. Her kan du nemt danne dig et overblik over rækkefølgen på e-mailsene i dit flow, tidsintervallet mellem de enkelte mails og de opsatte regler, som aktiverer flowet. Har du brug for at opdele et flow i to, kan du benytte en såkaldt split og opsætte regler for, hvilke personer der skal fortsætte i de to versioner af flowet.

8. Overvejer du sms-marketing?

For yderligere 10$ om måneden kan du sende op til 1000 sms’er hver måned. Sms-marketing kan understøtte din øvrige marketing på andre platforme bl.a. i dit nyhedsbrev.

9. Kom i gang med en gratis konto

Med op til 250 modtagere kan du have en gratis konto i Klaviyo med 500 udsendelser om måneden. Prisen på 500 modtagere og ubegrænset udsendelse af e-mails er 20$ om måneden, imens du kan have op til 1000 modtagere for 30$ om måneden.

Lad os vækste din forretning med e-mail marketing

Hos Emailpro har vi +10 års erfaring med at vækste virksomheder med e-mail marketing og vi kan gøre det samme for dig i dag. Vi håndterer alt det tekniske, segmenterer dine kunder, udarbejder tekst og indhold til dine e-mails – du skal bare skrive til os i dag, så sætter vi i gang.

Bliv personlig!

En anden stor fordel ved e-mail markedsføring er, at du kan personalisere din kontakt med dine kunder. Man er bare mere tilbøjelig til at åbne en e-mail, der er personaliseret. Hvis indholdet også spiller og er målrettet direkte til modtageren, så er du kommet utrolig langt mod at engagere din målgruppe.