fbpx

Dit nyhedsbrev er vejen til mere salg i din forretning

Et nyhedsbrev er i mange organisationer kendt som netop det navnet indikerer – et nyhedsmedie, som man kun udsender, hvis man har noget nyt på hjertet. Hos Emailpro anser vi derimod dit nyhedsbrev for at være en markedsføringskanal.

Det er dermed ikke nødvendigvis for at fortælle en nyhed, du skal sende et nyhedsbrev, men derimod for at markedsføre din forretning eller dit produkt.

Dét kan du sagtens gøre på en interessant og indbydende måde. Gerne i kombination med greb fra marketingdisciplinen content marketing, hvor du tager udgangspunkt i dine kunders ønsker og udfordringer i din tekst- indholdsproduktion. På denne måde bliver dine nyhedsbreve nemlig attraktive for din målgruppe, som får lyst til at læse det, du skriver.

Jo oftere du sender noget, som din målgruppe vil læse, jo større er sandsynligheden for at de også åbner og læser dit næste nyhedsbrev. Her kommer vi netop ind på den relationsskabende effekt, som nyhedsbreve har. Det betyder, at når du sender et nyhedsbrev, så lytter dine modtagere til det du siger og anbefaler. Nu, hvor dine modtagere stoler på dig, er du i en position, hvor du for alvor kan bruge dit nyhedsbrev til at sælge dit produkt.

Hvad er et nyhedsbrev?

Et nyhedsbrev er en e-mail, som udsendes fra et e-mail marketingsystem, hvor du kan markedsføre din forretning og dine produkter. De nyhedsbreve, du modtager, svinger sandsynligvis meget i kvalitet, men du må ikke lade dig påvirke af de dårlige nyhedsbreve, du selv modtager. Det skyldes nemlig udelukkende dem, som skriver og udsender dem, og ikke teknologien bag. Nyhedsbreve har nemlig vist sig at være en 40 gange mere effektiv markedsføringsplatform end sociale medier.

E-mail marketing har også vist sig at have en ROI på ca. 36. Det vil sige, at du gennemsnitligt tjener 36.000 kroner hver gang du investerer 1.000 kroner i e-mail marketing. Derfor out-perfomer e-mail marketing andre marketingkanaler i utallige undersøgelser.

Juridisk set så betegnes e-mail marketing som “tilladelsesmarkedsføring”. Det betyder, at du skal have tilladelse til at udsende e-mails til alle modtagere. Fortvivl ikke, hvis I endnu ikke har en prangende e-mail liste. Mange virksomheder indhenter adskillige tilladelser her eneste dag, så hvorfor ikke gøre dem kunsten efter og udnytte effekten af nyhedsbreve i jeres markedsføring?

Hvad skal jeg skrive i mit nyhedsbrev?

Rigtig mange, som sender et nyhedsbrev, bruger meget tid på at overveje, hvad de skal skrive om. Det kan jeg godt forstå. Det skyldes i høj grad, at de tænker på nyhedsbrevet som et nyhedsmedie, der kun kan omhandle de seneste nyheder fra forretningen. Hos Emailpro guider vi dig i at se, hvordan et nyhedsbrev kan indgå i jeres markedsføring på en naturlig og relevant måde.

Har du allerede sendt nyhedsbreve ud, så har du i forvejen en værdifuld database, du kan indhente viden fra, nemlig dine rapporter. Ved aktivt at bruge dine e-mail marketing rapporter kan du spore dig mere og mere ind på, hvad dine modtagere foretrækker at læse, og hvad der skaber salg i din forretning. At tracke salget kræver, at dit e-mail marketing system er integreret med din webshop, og det giver dig et værdifuldt indblik i, hvad der motiverer dine kunder til at købe dine produkter. Måske en personlig fortælling fra en kunde eller kolde fakta fra en ny undersøgelse?

Har du en kundecentreret tilgang til din markedsføring, ligesom i content marketing, så vil du allerede finde mange svar dér. Har du mulighed for at tale med din målgruppe, så vil du kunne finde endnu flere svar hos dem. Mulighederne er mange. Har du alligevel udfordringer med at finde på noget at skrive, så kan Emailpro hjælpe dig.

Professionel hjælp til nyhedsbreve

Hos Emailpro bestemmer I selv, hvordan vores samarbejde om jeres e-mail marketing skal se ud. Ønsker I fortsat selv at udvikle og producere jeres nyhedsbreve, så kan Emailpro understøtte jeres arbejde med sparring og rapportering. Vil I outsorce en større andel af jeres e-mail marketing, såsom produktionen af månedlige nyhedsbreve, så passer en abonnementsordning bedre til jer.

1. Sparring og rapportering

Få løbende sparring på forskellige initiativer og indhold, samt en månedlig rapport

Når I får sparring og rapportering hos Emailpro, står I aldrig alene med at udvikle og vælge de rette temaer til jeres nyhedsbreve. Med Email pro som ekstern sparringspartner får I glæde af mine +10 års erfaring med e-mail marketing i form af to timers sparring hver måned. I bestemmer, om vi skal bruge tiden på at generere ideer til jeres nyhedsbreve, optimere jeres emnelinjer, lave splittests, e-mail opsætning, cta’er osv. Derudover vil I hver måned få en rapport over jeres e-mail marketing performance. Det giver jer et overblik over, hvordan jeres e-mail marketing udvikler sig, og indsigt i, hvordan forskellige kampagner performer sammenlignet med hinanden.

2. Få nyhedsbreve på abonnement

Få Emailpro som e-mail marketing manager, der planlægger og eksekverer jeres nyhedsbreve

Nyhedsbreve på abonnement er til jer, som ønsker i højere grad at outsource jeres e-mail marketing. Med en abonnementsordning hos Emailpro har I mulighed for at overlade arbejdet med jeres e-mail marketing til os, både strategi, eksekvering og rapportering, alt efter hvad I foretrækker. Vi skræddersyr en pakkeløsning, som passer til jeres behov, men som udgangspunkt tilbyder Emailpro tre abonnementer med op til 2-6 udsendelser hver måned. Som en del af abonnementet har I også mulighed for at vælge rapportering og kvartalsmøder. Vi finder en løsning, som passer til jeres behov og ønsker.

Hvilket nyhedsbrev system skal jeg vælge?

For at sende nyhedsbreve har I brug for et nyhedsbrev system. Det gør det let for jer at administrere e-mail adresser og sende 1000-vis af e-mails på én gang.

Er du i tvivl om, hvilket system, der passer bedst til jeres behov? Emailpro står klar til at rådgive jer, så I vælger det rette system og indhenter de nødvendige oplysninger fra starten af. E-mail marketing handler i høj grad om strategi og planlægning, og det er altid meget nemmere, når I kommer godt fra start for eksempel ved at indhente relevante oplysninger fra første dag.

I et e-mail marketing system kan modtagerne oplyse deres fødselsdag, interesser m.m. alt efter hvilke oplysninger der er relevante for markedsføringen jeres produkt og relationsdannelsen med jeres kunder. Oplysningerne kan I ligeledes opbevare og administrere i jeres e-mail marketingsystem. Som tommelfingerregel, er Mailchimp et brugervenligt program til dig, der endnu aldrig har sendt et eneste nyhedsbrev. Har du en webshop, anbefaler jeg normalt systemet Klaviyo, og har du brug for flere funktioner end i Mailchimp og Klaviyo, vil jeg anbefale Active Campaign. Emailpro er certificeret i alle tre systemer, og jeg vil derfor kunne vejlede og rådgive jer uanset hvilket et af de tre systemer, I vælger.

Få et gratis afklarende møde om dit nyhedsbrev

Har du spørgsmål til, hvordan I kommer godt i gang med at sende nyhedsbreve og bruge e-mail marketing på en naturlig og indbydende måde? Emailpro kan hjælpe jer godt i gang.