Email marketing er 40% mere effektiv end sociale medier

Får du for få kunder igennem din butik? Så skal du i gang med e-mail marketing. Det er billigt, effektivt og utroligt nemt at komme i gang med. På de sidste 10 år har e-mail marketing givet den højeste return on investment!

Digitaliseringen har fuldstændig overtaget måden, vi ser verden på. Fjernsynet tændes ikke med en fjernbetjening, det tændes med mobilen. Det samme gælder for dit musikanlæg og du åbner måske endda din hoveddør med din mobiltelefon.

Vi har mobilen i hånden konstant og er online 24/7, hvilket vil sige, at du, med din e-mail markedsføring, har en direkte linje til dine kunder. Lige meget om klokken er 9 mandag morgen eller 21 lørdag aften, så har kunden altid mobilen liggende på bordet. Du kan altid komme i direkte kontakt med dine kunder på mobilen og det skal du selvfølgelig udnytte!

Du er ikke overbevist?

Fair nok! Jeg bliver ved: McKinsey har lavet en e-mail marketing undersøgelse, der viser, at e-mails er 40 gange mere effektiv end Facebook og Twitter, når det kommer til at tiltrække nye kunder! En tilsyneladende overraskende statistik, men det giver faktisk mening.

Der er nemlig 3 gange så mange e-mail kontoer i verden, end Facebook og Twitter-kontoer kombineret. Så tænker du måske ”Jamen, bliver de e-mails så overhovedet åbnet?” og ja, det gør de faktisk. En anden undersøgelse viser nemlig, at 99% af folk med en e-mail konto tjekker den hver dag. Så er det bare op til dig at skrive en så fængende e-mail, at de åbner den.

Kan jeg så også tjene penge på e-mails?

Utvivlsomt. I 10 år i træk har e-mail, som kanal, generet den højeste ROI (return on investment). Foran Facebook, Instagram, TV-reklamer, you name it. For hver dollar brugt har e-mail marketing generet 38 dollars ROI.

Ikke alene er e-mail markedsføring effektivt, det er også billigt at give sig i kast med. Nogle vil måske tænke, at Facebook og Instagram er en billig og effektiv måde at markedsføre sig på. Det forholder sig faktisk omvendt. En kampagne på Facebook kan sprænge dit markedsføringsbudget, hvor du reelt set kan skabe din egen e-mail kampagne gratis, hvis du har de rette værktøjer og viden ved hånden.

En anden fordel ved e-mail marketing er, at man kan på måle på alt. Du har altid overblik over, hvilke dele af dine markedsføring, du skal skrue på. Du kan også altid se, sort på hvidt, at det rent faktisk virker.

Lad os vækste din forretning med e-mail marketing

Hos Emailpro har vi +10 års erfaring med at vækste virksomheder med e-mail marketing og vi kan gøre det samme for dig i dag. Vi håndterer alt det tekniske, segmenterer dine kunder, udarbejder tekst og indhold til dine e-mails – du skal bare skrive til os i dag, så sætter vi i gang.

Bliv personlig!

En anden stor fordel ved e-mail markedsføring er, at du kan personalisere din kontakt med dine kunder. Man er bare mere tilbøjelig til at åbne en e-mail, der personaliseret. Hvis indholdet også spiller og er målrettet direkte til modtageren, så er du kommet utrolig langt mod at engagere din målgruppe.