fbpx

Bliv klædt på med en e-mail automation ordbog

E-mail automation, Lead generering, Nyhedsbreve

Hvad er e-mail automation? Hvad er segmentering og hvad betyder trigger events? Det får du svar på i denne e-mail automation ordbog.  

Email liste: Et af de vigtigste termer i din e-mail automation ordbog bør være email liste. En email liste er en liste med alle de e-mail adresser, som du har opsamlet gennem leadgenering og som du sender nyhedsbreve og e-mail marketing kampagner til.

Leadgenering: Få folk til at tilmelde sig din e-mail liste. Det kan du blandet andet gøre på din hjemmeside med en popup og tilmeldingsformular. Du kan også få leads andre steder fra for eksempel facebook, linkedin osv.

Lead: Et lead er en potentiel kunde, som indeholder personens oplysninger for eksempel navn, køn, e-mail, fødselsdato, postnummer. Det er typisk en person, som har vist interesse for dit produkt og i den forbindelse oplyst deres informationer.

Popup: Du kan placere en popup formular på din hjemmeside, som giver besøgende mulighed for at tilmelde sig din e-mail liste. Popuppen kan for eksempel komme frem på efter 7 sek. på forsiden, som et fast banner øverst på hjemmesiden eller når den besøgende forlader siden. Vi anbefaler Sleeknote til at lave popups.

Nyhedsbreve: Når du har en liste af e-mail abonnenter, er det tid til at sende e-mails. Et nyhedsbrev er informationer eller produktrelateret indhold, som du sender via e-mail. Et nyhedsbrev sendes typisk til en stor gruppe af mennesker f.eks. alle på din e-mail liste uden at være segmenteret. Denne type for e-mail kaldes også for ’blast’. Læs mere om nyhedsbrev.

E-mail automation ordbog

E-mail Marketing kampagne: En e-mail marketing kampagne er en serie af e-mails, som bruges til at kommunikere til eksisterende og nye kunder. Det er målet at e-mail marketing kampagnen skal give modtagerne lyst til at åbne, læse og klikke sig videre til din hjemmeside.

E-mail Automation: E-mail automation giver dig mulighed for at sende relevante, målrettede og segmenterede e-mails til dine e-mail abonnenter baseret på deres handlinger og data. Et eksempel kan være, når et nyt lead tilmelder sig din e-mailliste, så modtager de automatisk et velkomstflow. Det er altså det modsatte af at sende et almindeligt nyhedsbrev med et fælles budskab til alle på din nyhedsbrevsliste. 

Segmentering: Opdel din emailliste i segmenter, så du kan sende målrettede e-mails til e-mail abonnenterne ud fra deres behov og interesser.

E-mail automation flow: En serie af automatiserede e-mails, som trigger ud fra en e-mail abonnents handlinger og data. Serien af automatiserede e-mails arbejder ofte sammen mod et fælles mål, som for eksempel at byde nye abonnenter velkommen eller at genaktivere inaktive leads.

Trigger events: Når du har opsat betingelserne for dine automatiserede e-mails, vil dine e-mail abonnenter hver gang de aktiverer en trigger event, modtage en planlagt e-mail.  

Trigger events kan give dig flere kunder.

Tidsbaserede automations: Som navnet næsten indikerer er tidsbaserede automations e-mails baseret på dato og tid. Det kan for eksempel være et fødselsdagsflow med tre e-mails, som sendes før, under og efter en e-mails abonnents fødselselsdato.

Handlings-baserede automations: Giver dig mulighed for at personalisere hvad og hvornår du sender dine e-mails. Du kan for eksempel overvåge dit velkomstflow og se om en abonnent klikker på et bestemt link og baseret på denne handling, sender du en separat e-mail med et bestemt tilbud. 

Lead score: Det er et simpelt tal, som går op eller ned afhængigt af, hvordan dine email abonnenter interagerer med din forretning. Har de besøgt din hjemmeside? Udfyldt en formular? Åbnet en af dine e-mails? Lead scoren viser hvor engageret hver enkelt abonnent er og dermed hvor tæt han/hun er på at foretage et køb.

Tip: Lav en e-mail marketing strategi som både indeholder automatiserede e-mails og planlægger kampagne emails.

Få mere inspiration til, hvordan du vækster din forretning med e-mail automation på vores blog.

Opnå vækst med marketing automation

Opnå vækst med marketing automation

I en tid, hvor virksomheder kæmper om opmærksomheden hos deres målgrupper, er det afgørende at have en marketingstrategi, der er ikke kun effektiv, men også skalerbar. Én af de mest magtfulde værktøjer, der kan hjælpe med at opnå dette, er marketing automation.

læs mere