fbpx

Sådan! 5 typer e-mails som engagerer dine læsere

Call-to-action, Nyhedsbreve

E-mail markedsføring lykkedes i høj grad når du formår at engagerer dine læsere, hvis det ikke lykkedes, så er din indsats mere eller mindre spildt. Det er vigtigt at huske på, at kommunikation altid er på modtagerens præmisser.

Engagerer du dine modtagere? Du kender det – du åbner din telefon og på din e-mail app er der en lille rød cirkel med et 1-tal på. Pulsen stiger lidt og man er rent faktisk lidt spændt på, hvad der er i vente. Sådan skal dine kunder også have det, når de modtager en e-mail fra dig. ”Hvordan gør jeg så det?” spørger du. Blandt andet ved at bruge disse fire tips.

Gør status
Et andet effektivt værktøj til at engagere dine kunder er at sende dem en automatisk status på, hvordan det går med dem. Et godt eksempel kan være personlige trænere, der kan måle på sine klienters fremgang. Send dem e-mail med deres data i forhold til målsætningen – på den måde holder du dine kunder motiverede og på samme tid viser du den konkrete værdi, du skaber for dem. Hvis det går godt for din kunde, så husk at give dem et klap på skulderen, det har jo aldrig skadet nogen.

Stik dem en anbefaling
Har du et produkt eller services, der kan løse en specifik målgruppes pains? Brug den viden, du har om dine kunder til at hjælpe deres udvikling ved at sende dem en e-mail om lige netop dét produkt, de står og mangler. Er du psykolog og har mange kunder med fx angst, så kan du med fordel sende dem en e-mail med content, der taler ind i deres problemstillinger. Så har du vist den værdi, du skaber for dine klienter og de har måske fået et værktøj til at gøre deres hverdag bedre.

e-mail som engagerer

Giv dem et valg

Det kan lyde risikabelt og grænseoverskridende, men ofte kan man med fordel spørge kunden direkte i en e-mail om de stadig vil høre fra dig. Mister jeg så halvdelen af min mailing liste? Overhovedet ikke! For det første, så er kunderne blevet så vant til at håndtere deres e-mails, at de selv trykker unsubscribe, hvis de ikke gider høre mere fra dig. For det andet, så kan valget faktisk højne deres engagement. De bliver mindet om, at du er relevant for dem. Et godt eksempel på en virksomhed, der med succes, har brugt denne slags e-mail er Urban Outfitters. Her ser du en e-mail, der bruger en god portion humor og er on-brand i forhold til Urban Outfitters. Man skal dog huske at tilpasse denne e-mail til dit brand, så dine kunder ikke bliver forvirrede.

List mere information ud af dem
En klassiker indenfor e-mail markedsføring er at ønske dine kunder tillykke med fødselsdagen, de bliver bare så glade. Det er virkelig en e-mail som engagerer! Du kan dog også få mere ud af det, end bare glade kunder. Du kan på snu vis indhente lidt mere information om kunderne ved at love dem en lykønskning, når den store dag kommer. De skal bare lige opdatere deres information på din hjemmeside. Hvis der også er en lille fødselsdagsgave til dem for enden af regnbuen, så kan du lokke de fleste til at give lidt mere information. Dine kunder blive glade og mere engagerede og du har indhentet lidt mere relevant information på dine kunder. Et decideret ønskescenarie for mange virksomheder.

Har du brug for mere inspiration til, hvordan du kan vækste din forretning med e-mail markedsføring, så kig ind på vores blog nu. Eller er du blevet inspireret til at få gang i e-mail markedsføring i din egen virksomhed, så kontakt os nu for en uforpligtende samtale.