fbpx

5 automatiske e-mailflows boostede salget

browse abandonment e-mail fra automatiske e-mailflows

CASE: KnowledgeCotton Apparel

Åbningsrater på over 58%
Klikrater på over 17%

Med en målsætning om at e-commerce skal udgøre en væsentlig del af virksomhedens omsætning valgte KnowledgeCotton Apparel at få lavet 6 automatiske e-mailsflows til hver af deres fem webshops.

Automatiske e-mailflows understøtter kunderejsen – og salget
Den danske, bæredygtige tøjproducent, KnowledgeCotton Apparel, kom til Emailpro, da de stod overfor at lancere nye webshops på dansk, tysk, fransk, engelsk og svensk. I denne forbindelse ønskede de at skifte e-mailmarketingsystem fra Mailchimp til Klaviyo, som er skræddersyet til at understøtte og booste salget i webshops. KnowledgeCotton Apparels webshop er lavet i Shopify, hvilket er et perfekt match med Klaviyo.

Foruden at hjælpe KnowledgeCotton Apparel trygt igennem et systemskifte, har Emailpro også stået for at skabe 6 automatiske e-mailflows til hver sprogversion af webshoppen, som understøtter salget og kunderejsen i KnowledgeCotton Apparels bæredygtige univers. 

Et trygt systemskifte fra Mailchimp til Klaviyo
Efter en vellykket migration fra Mailchimp til Klaviyo, hvor KnowledgeCotton Apparels eksisterende kontakter blev overflyttet til den nye platform, var vi klar til at skabe de ønskede e-mailflows.

Foruden et velkomst-flow, som udsendes, når nye modtagere tilmelder sig, fik KnowledgeCotton Apparel et tabt-kurv flow, et efterkøbs-flow, et browse-abandonment flow, et price-drop flow og et back-in-stock flow.

KnowledgeCotton Apparel fik følgende e-mailflows:

  1. Velkomst-flow: Når en ny modtager tilmelder sig nyhedsbrevet
  2. Tabt-kurv-flow: Når kunden har efterladt varer i kurven, uden at købe
  3. Efterkøbs-flow: Når kunden har gennemført et køb, med inspiration til mersalg
  4. Browse-abandonment flow: Når kunden har kigget på varer, uden at lægge i kurven
  5. Price-drop-flow: Når kunden har kigget på en vare, hvor prisen efterfølgende er sat ned
  6. Back-in-stock-flow: Når kunden aktivt ønsker at få besked, når en vare er tilbage på lager

Disse e-mail er også kendt som de mest sælgende automatiske e-mailflows, og netop derfor starter mange virksomheder med dem. Dette setup består af to e-mails mere end dem du finder i vores pakkeløsning KLAVIYO Salgsraketten, og pakken kan selvfølgelig skræddersys til dine behov og ønsker.  

E-mailflows arbejder hele døgnet
Det fantastiske ved e-mailflows er, at de altid er på pletten. De overser eller glemmer ikke nogen, men alle får den samme gode service og inspiration. Når først arbejdet er gjort, har du glæde af dem i lang tid ligesom KnowledgeCotton Apparel, som i dag nyder stor gavn af deres automatiske e-mailflows, som udsendes hver eneste dag – på alle tider af døgnet.

Om samarbejdet

”Emailpro har på kort tid opsat 6 meget velfungerende e-mailflows, som understøtter den digitale kunderejse på KnowledgeCotton Apparels webshop. De automatiske e-mails performer supergodt og er et vigtigt element i den digitale kunderejse, hvor kunden får de rigtige mails og med personaliseret indhold. E-mailmarketing skal i fremtiden være en af de største marketingkanaler i vores digitale vækststrategi, og vi er meget tilfredse, både med samarbejdet og med resultatet!

★★★★★

Thue Nielsen
Head of Digital & Ecommerce