fbpx

Leder du efter et nyhedsbrev eksempel? Se eksempler på nyhedsbreve

Content, Nyhedsbreve

Et godt nyhedsbrev eksempel er effektivt til at sætte skub i ideerne om dit eget nyhedsbrev. Måske har du planlagt, at du vil sende et nyhedsbrev i dag eller i morgen, og nu sidder du ideforladt ved computeren. Lad os se på gode nyhedsbreve og tanke op på din inspirationskonto.

Mangler du inspiration til dit nyhedsbrevs layout? Så er denne artikel måske mere relevant for dig.

Lad os se på et nyhedsbrev eksempel fra Valsemøllen

Nogle gange kan det være rart at se et eksempel på et nyhedsbrev for at komme i gang med at skrive sit eget. Dette eksempel er fra Valsemøllen, som sender nyhedsbreve til tusindvis af bageglade modtagere. Nyhedsbrevet, som vi skal se på, er sendt i december, og derfor er det meget velvalgte tema julebagværk.

Vælg et aktuelt emne til dit nyhedsbrev

Det kan virke banalt at skrive et nyhedsbrev om julekager, når julen står for døren, men timing kan være afgørende for, om dit nyhedsbrev overhoved vækker interesse hos dine modtagere.

Bruger du timing og relevans, når du vælger et tema til dit nyhedsbrev, og i hvilke måneder er dit produkt i så fald mest aktuelt? Brug årstiden, vejret, traditioner, nyudgivet forskning eller relevante artikler til at sætte dit produkt i spotlyset. Næsten alle kneb gælder!


Reflektér: Hvilke emner kan dit nyhedsbrev handle om, som er relateret til årstiden, vejret, traditioner, forskning eller lignende?

Nyhedsbrev eksempel
Dette er første del af nyhedsbrevet. Scroll ned for at se resten af nyhedsbrevet.

Brug billederne til at underbygger budskabet i nyhedsbrevet

Valsemøllens nyhedsbreve er spækket med flotte, appetitvækkende billeder. De vækker selvfølgelig læselysten (og bagelysten), men de hjælper også læseren med at navigere i nyhedsbrevet, som er relativt langt.


Vi afkoder billeder hurtigere end tekst, og derfor gør billederne det lynhurtigt at navigere i nyhedsbrevet. Hver enkelt opskrift understøttes af et indbydende billede, som tilmed vækker appetitten. Bemærk dog, at Valsemøllen faktisk ikke har et eneste billede af deres produktsortiment i nyhedsbrevet, som blandt andet består af mel og kageblandinger.

I stedet viser Valsemøllen, hvad modtageren får ud af at bruge deres produkt, nemlig knasende sprøde vaniljekranse, luftige luciaboller eller et småkagefad, som er Instagram værdigt. Tør du sende et nyhedsbrev uden et eneste billede af dit produkt?


Reflektér: Hvilket motiv skal der være på dine billeder, hvis du vil vise kundernes udbytte af dit produkt fremfor produktbilleder?

Nyhedsbrev eksempel fra Valsemøllen, del 2
Dette er anden del af nyhedsbrevet. Scroll ned for at se resten af nyhedsbrevet.


Billederne gør det desuden mere overkommeligt at komme igennem det relativt lange nyhedsbrev, fordi de bryder teksten op i letlæselige bidder. Nu er det nemmere at skimme teksten, fordi billederne guider dig hen til et afsnit, som fanger din opmærksomhed.

Bliver jeres nyhedsbrev forsømt?

Hvis jeres nyhedsbrev står nederst på jeres to-do liste, og ofte bliver forsømt, fordi I har andre opgaver at se til, så er det måske på tide at outsource jeres nyhedsbrev? Vi sparer jer for værdifuld tid, og sikrer, at I får et skarpt nyhedsbrev afsted til tiden.

Vælg sigende overskrifter med et tydeligt tema

Foruden billederne, så hjælper de sigende overskrifter læseren med at navigere i nyhedsbrevet. Du kan dermed hurtigt afkode, hvad det enkelte afsnit handler om, og om det er relevant for dig.

Overskriften hjælper dig med hurtigt at til- eller fravælge, om du vil læse det enkelte afsnit. Denne opbygning passer også rigtig godt til os, som blot skimmer teksten, ligesom langt de fleste af os gør, når vi åbner et nyhedsbrev.

Lad os se tre eksempler på gode overskrifter:

Overskrift 1

👌 Nu bæres lyset (og luciabollerne) frem
👎 Luciaboller


Derfor er den god: Overskriften vækker minder og følelser, som er forbundet med julens traditioner såsom luciaoptoget og sangen Santa Lucia.

Overskrift 2

👌 Bliv 100-metermester i vaniljekranse
👎 Vaniljekranse

Derfor er den god: Overskriften henviser til de lange rækker af vaniljekransedej, som mange utrætteligt kører igennem en kødhakker for at få det karakteristiske mønster på deres vaniljekranse.

Overskrift 3

👌 Rester, der frister. Undgå madspild i julen
👎 Undgå madspild

Derfor er den god: Overskriften tager fat på en af vores største fordomme om madrester, nemlig at de ikke er lækre, og at vi dermed ikke fristes til at spise dem.

Fang din læserne opmærksomhed med overskrifter, som:

  • Vækker minder eller følelser, relateret til temaet
  • Henviser til konkrete, genkendelige situationer
  • Imødekommer din læsers fordomme om et emne

Selvom dit nyhedsbrev ikke handler om julebagværk, så kan du alligevel lade dig inspirere af Valsemøllens overskrifter. Herover har jeg udledt tre effektive teknikker, som du kan bruge til at fange din læsers opmærksomhed med dine overskrifter.

Nyhedsbrev eksempel med magasin-layout

I mange henseende er det optimalt, kun at have én primær call-to-action i dit nyhedsbrev. Det stiller dog det krav, at du kun kan have ét tema i nyhedsbrevet. Det er svært, når man har meget på hjertet, og hvis alle call-to-actions i dit nyhedsbrev er lige vigtige og skaber samme værdi for dig, så skal du ikke være bange for at skrue op for antallet af call-to-actions.

Har du flere call-to-actions, får du mindre kontrol over, hvor dine modtagere klikker. Til gengæld højner du sandsynligheden for, at du har noget for enhver smag, hvilket kan højne din klakrate markant.


Reflektér: Hvilke call-to-actions er lige vigtige for din forretning?

Nyhedsbrev eksempel fra Valsemøllen, del 3
Dette er tredje del af nyhedsbrevet. Du har nu set hele nyhedsbrevet.

Brug unikke og sigende call-to-actions i alle afsnit

Nogle af de kedeligste og mest intetsigende call-to-actions du kan udsætte dine læsere for er ”læs mere” og ”klik her”. De kræver en stærk kontekst for at motivere dine læse til at holde fokus og få klikket i dine e-mails. Et trick er at opsummere udbyttet, som læseren får, når han klikker, i selve din call-to-action.

Gode call-to-actions fra Valsemøllens nyhedsbrev:

  • Få nye ideer til julebageriet
  • Få styr på vaniljekransene nu
  • Opskriften på de lækre luciaboller finder du her
  • Få flere gode ideer til rester, der frister
  • Se alle opskrifter på julesmåkager her


Teknikken med at indsætte læserens udbytte i call-to-actions mestrer og udnytter Valsemøllen til fulde. Teksterne på Valsemøllens call-to-actions sætter spot på læseren udbytte i kortform, hvilket gør det endnu lettere for læseren at navigere i nyhedsbrevet og finde det mest relevante link.

Nyt nyhedsbrev eksempel på vej

Jeg håber, at dette nyhedsbrev eksempel gav dig fornyet inspiration til dig eget nyhedsbrev. I denne artikel vil jeg løbende tilføje andre gode eksempler på nyhedsbreve, så du også kan finde inspiration næste gang, du har brug for det.

Er du på jagt efter flotte layouts til dit nyhedsbrev?
Se 3 flotte nyhedsbrev layouts her, og få ny inspiration til dit design.