fbpx

Hold du dine e-mail automations up-to-date

E-mail automation, Nyhedsbreve

Vidste du, at automatiserede e-mails har en 69% højere åbningsrate end traditionelle nyhedsbreve? Hvad ville det betyde for din e-mail marketing – og hvor mange flere mennesker ville være i berøring med din virksomhed? Ligesom strategien bag din e-mail marketing har stor betydning for din reach, så har den også stor betydning for din omsætning. Du når ikke kun ud til flere, men samtidig på mere relevante og aktuelle tidspunkter, og det kan mærkes på bundlinjen.

 

Få endnu bedre resultater!

Selvom e-mail automations ”passer sig selv” størstedelen af tiden, så kan du forbedre dine resultater ved at give dem et servicetjek i ny og næ. Ikke hver uge og heller ikke nødvendigvis hver måned. Har dine e-mail automations endnu ikke en 69% højere åbningsrate end dine traditionelle nyhedsbreve, så kender du nu deres potentiale. Det giver blod på tanden.

E-mail automations udsendes, når modtageren ”trigger” afsendelsen. Det er hele humlen i e-mail automation, at du ikke længere skal trykke på send-knappen, men at en trigger og dermed dit e-mail marketingsystem gør arbejdet for dig. Det er skønt at læne sig tilbage og se, hvordan systemet servicerer dine kunder. For e-mail automations er en service. Ikke kun for dig, også for dine kunder, hvis de er opsat hensigtsmæssigt. E-mail automations hjælper nemlig dine kunder gennem kunderejsen, og samler dem op, hvis de bliver forstyrret eller er i tvivl om noget. Det kan f.eks. være, når købet bliver afbrudt, når de leder efter inspiration, eller når det er tid til en genopfyldning af et produkt, som de tidligere har købt.

Lad os se på, hvad der ofte er hensigtsmæssigt at opdatere i dine forskellige flows for at opretholde eller forbedre dine gode resultater.

Hold dit velkomstflow up-to-date

På lige fod med at din virksomhed ændrer sig, så bør du også tilpasse dit velkomstflow. Sørg for at dine nye modtagere får et tidssvarende indtryk af din virksomhed. Sørg for, at billederne stadig er indbydende og tidssvarende. Skift dem ud, så de passer til din virksomhed, som den ser ud til i dag.

Måske har I fået nye medarbejdere, nye produkter eller et nyt medie såsom en youtube-kanal, hvor jeres kunder kan finde inspiration før, under og efter købet. Tiltag af den kalibre skal selvfølgelig inkluderes i jeres velkomstflow, så dine kunder lærer din virksomhed at kende, som den ser ud i dag, og ikke som den så ud for 2 eller 5 år siden.

Automations til e-commerce

Der findes mange automations, som understøtter din e-commerce forretning, og kun fantasien sætter grænser for, hvornår du kan automatisere en e-mail på kunderejsen.

Her kender du dine kunder bedst, og lad ikke en skabelon fra nettet diktere om et 12- eller 6-timers interval er bedst for en browse abandonment eller en abandonened cart e-mail i din forretning. Afprøv forskellige tidsintervaller og forskellige budskaber i dine e-mail automations for at finde det bedste indhold og de bedste tidspunkter at udsende på. Her er ikke en onesize-fits-all model, og din forretning kan adskille sig meget fra andre forretninger afhængigt af dit produkt og din målgruppe.

På samme måde kan du teste indhold og tidsintervaller for automations såsom eftersalgse-mails og en opfordring om at anmelde dit produkt.

Nogle flows kan du med fordel segmentere på baggrund af kundens status. Prøv at segmentere en forladt kurv e-mail til henholdsvis nye og eksisterende kunder. Overvej, om du kan give nye kunder en rabatkode i deres abandoned cart e-mail, eller om andre ting såsom fri fragt kan lette beslutningen for en førstegangskøber i din forretning. Har de først fået foden indenfor i din e-commerce forretning, så er sandsynligheden for at de vender tilbage meget større, så her kan det betale sig at gøre en ekstra indsats.

Win-back flows

En e-mail flow, som også lægger op til tests mht. indhold og timing er dit win-back flow. Flowet, som er designet til at vinde kunder tilbage til din forretning og sige pænt farvel til dem, som ikke længere har behov for dit produkt.

I mange forretninger er det helt naturligt, at behovet for et produkt ophører, så lad dig ikke slå ud over, at nogen forlader dit nyhedsbrev. Hvor lang tid modtagerne bliver hængende på dit nyhedsbrev er selvfølgelig en god indikator for, hvor tilfredse dine modtagere er, så ignorer ikke tallene, hvis de indikerer, at der er plads til forbedringer. Dit produkts forventede livscyklus er en god indikator for, hvad du kan forvente. Køber kunderne dit produkt én gang i livet, hver måned eller måske hver uge? Lad disse overvejelser inspirere dig til at ”time” dine automatiske e-mails.

Er dit winback flow tørt som en knækbrød?

Undersøgelser har vist, at du med fordel kan skrue op for følelserne i et flow som dette. Det øger åbnings- og interaktionsraterne, og det hjælper dig med at vurdere, hvem der skal ”ud” og hvem, du gerne vil beholde på din modtagerliste.

Så skru op på charmen, og giv dine e-mails personlighed og læserne en grund til at trække på smilebåndet. Test det, og se, hvad der mest effektivt vinder kunderne tilbage til din forretning. Måske er dine kunde vilde med tørt knækbrød, måske ikke.

Har du modtagere, som slet ikke er kommet rigtigt ”i gang” med dit nyhedsbrev, så oplever de måske knas med tilliden til din forretning. For e-commerce er det afgørende, at kunderne ”tør” indtaste deres kreditkortoplysninger. Forsøg at vinde tillid med en video, hvor du sætter ansigt på din forretning og menneskene bag skærmen, hvor I viser, at jeres forretning er seriøs.

Mobiloptimering af dine flows

Har du lavet et flow, som du selv synes, er det perfekte flow, men som under-performer? Stop en gang, før du sletter flowet i frustration og afmagt.

Din ide og dit indhold kan meget vel være god, men har du testet dine e-mails fra alle devices? Fra PC, mobil og tablet. Rækkefølgen og mængden af indhold i dine e-mails kan være en turn-off-faktor, selvom din ide er genial.

Test derfor altid, om din e-mails, som ser fantastisk ud på PC, falder til jorden, når de præsenteres i én spalte på en lille skærm. Måske fanger modtageren slet ikke pointen med din e-mail, fordi elementerne forskydes uhensigtsmæssigt. Undersøg, om din e-mail performer forskelligt alt afhængigt af platformen, som den åbnes på. Det kan være nok til at forbedre interaktions- og klikrate i en e-mail væsentligt, ligesom når en emnelinje gør en verden til forskel for din åbningsrate.

Har du ikke selv tid til at optimere dine flows, eller er du løbet tør for ideer?

Lad mig gøre arbejdet for dig.

Ring til mig på 31 501 701 eller send mig en e-mail, hvor du beskriver dine udfordringer, så kontakter jeg dig hurtigst muligt.

Camilla Dudzinski Nielsen 
Tlf. 31 501 701 
camilla@emailpro.dk