Psykolog? Sådan får du kunder på autopilot med e-mail automation

E-mail automation, Lead generering, Psykolog

Som enhver anden erhvervsdrivende, så er tid en altoverskyggende faktor for psykologer. Tid skal prioriteres stramt og helst bruges på det, man er bedst til – derfor kan e-mail automation også gøre livet lettere for psykologer.

Hvad er e-mail automation?
Det basale først. E-mail automation sætter din e-mail kommunikation i system og sender automatisk relevante e-mails ud til dine klienter, så kan du fokusere på alt andet. For eksempel, så kan e-mail automation minde dine klienter om, hvornår deres næste tid er også skal du ikke sidde foran en tom stol og spilde en time på en klient, der ikke er dukket op. Smart, ikke? Har du brug for mere viden om, hvad det kræver at få e-mail automation op og køre, så kan du læse mere her.

Hvad kan du som psykolog så bruge e-mail automation til?

Med e-mail automation kan man opbygge såkaldte flows. En række e-mails skræddersyet til forskellige kundesegmenter. Et godt eksempel er et velkomst flow, hvor du byder klienten velkommen i din praksis og deler den information, klienten har brug for at skabe en god relation til dig og et godt fremtidigt samarbejde.

Hvad kan jeg ellers bruge e-mail automation til? Her kommer en række eksempler på, hvordan din forretning kan vokse med e-mail automation:

Differentieret indhold
Det er altid en god idé at sige tak for et godt første møde med en ny klient, ikke kun for at skabe en god relation til din nye klient, men også for at fastholde deres interesse i din praksis og fortsætte deres gode udvikling. Med e-mail automation kan du inddele dine klienter i grupper, så du sender dem relevant information om netop deres problemstilling. Hvis du har en klient med spiseforstyrrelse, så ville klienten nok være interesseret i at læse mere om emnet efter første samtale. På den måde hjælper du klienten videre i sit forløb og fastholder deres opmærksomhed omkring din praksis.

Sig tak
Forventningsafstemning er altid en god idé. Har du levet op til klientens forventninger og hvordan kan du blive endnu bedre til dit arbejdet. Med e-mail automation kan du automatisk sende et spørgeskema ud til klienter på et strategisk godt tidspunkt og få indblik i, hvad de tænker. Klienten føler sig hørt og du får mulighed for at blive endnu bedre til dit arbejde.

Vind dem tilbage!

De fleste har prøvet at miste en klient, hertil kan der være mange grunde, men ofte er det noget så simpelt som de har glemt dig. Det er naturligvis dårligt for din forretning, e-mail automation kan være løsningen. Med et såkaldt win back flow, kan du genskabe kontakten til klienter, du ikke har hørt fra længe. Undersøgelser viser, at 88% af kunder ikke læser en såkaldt win back e-mail, hvilket naturligvis er nedslående læsning for virksomheder. På den anden side, så ville mange virksomheder være lykkelige for at genvinde 12% af deres mistede kunder.

Hvis du er psykolog og har brug for at få sat din e-mail marketing i system med e-mail automation, så book en uforpligtende samtale hos os nu, så får vi dig op og køre med e-mail automation. Ellers kan du få mere inspiration til e-mail markedsføring på vores blogside.